شهر خبر
رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیما‌ری‌های معاونت بهداشت تشریح کرد:

در زمان واکسیناسیون کووید-۱۹ این نکات را رعایت کنید

در زمان واکسیناسیون کووید-۱۹ این نکات را رعایت کنید

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار داشت: تزریق واکسن، فرد را مبتلا و ناقل بیماری نمی‌کند ونیازی به قرنطینه فرد پس از تزریق واکسن نیست. در خصوص مبتلایانی که قصد تزریق واکسن دارند نیز لازم به ذکر است حداقل تا یک ماه بعد از رفع علایم مشکوک به کرونا، باید تزریق واکسن خود را به تأخیر بیاندازند.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت با تاکید بر این موضوع که شهروندان  اخبار و توصیه‌های علمی در خصوص کرونا و واکسن را از منابع موثق دریافت نمایند، به تشریح نکات مهم در زمان واکسیناسیون کووید-۱۹ پرداخت.

محمدرضا اعتصامی‌راد در این خصوص گفت: هیچ دلیلی برای قطع یا شروع داروی خاصی مثل اسپیرین و... نیست و هیچ تداخلی بین مصرف مولتی ویتامین‌ها با واکسن وجود ندارد و  بعد دریافت واکسن منعی برای رفتن به حمام نیست.

وی ضمن اشاره به این موضوع که بعد دریافت واکسن و تا رسیدن به واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه به هیچ عنوان ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کنار نگذارید، افزود: غیر از مراکز بهداشتی و مراکز تجمیعی، واکسن تزریق شده در سایر مکان‌ها را تقلبی و یا فاسد بدانید. از طرفی باید گفت بین واکسن‌ها برتری وجود ندارد و بهترین واکسن  اولین واکسنی است که به دست شما می‌رسد.  

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار داشت: تزریق واکسن، فرد را مبتلا و ناقل بیماری نمی‌کند ونیازی به قرنطینه فرد پس از تزریق واکسن نیست. در خصوص مبتلایانی که قصد تزریق واکسن دارند نیز لازم به ذکر است حداقل تا یک ماه بعد از رفع علایم مشکوک به کرونا، باید تزریق واکسن خود را به تأخیر بیاندازند.

اعتصامی‌راد درپایان بیان داشت: انجام آزمایش آنتی‌بادی بعد از دریافت واکسن هیچ توانایی تشخیصی در ایمن شدن شما ندارد وسابقه آلرژی و حساسیت به غذا و دارو منعی برای تزریق واکسن نیست، مگر مواردی که پزشک معالج شما تشخیص دهد.