شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک#کویت#وزیر نفت

کویت: اوپک ممکن است افزایش ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز را لغو کند


کویت: اوپک ممکن است افزایش 400 هزار بشکه نفت در روز را لغو کند

وزیر نفت کویت اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است توافق افزایش تولید نفت طی چند ماه آینده به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، محمد عبدالطیف الفارس، وزیر نفت کویت روز یکشنبه اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است توافق افزایش تولید نفت طی چند ماه آینده به میزان 400 هزار بشکه در روز را لغو کند.

الفارس در رویدادی با حمایت دولتی در شهر کویت به رویترز گفت: (فعالیت) بازارها در حال کند شدن هستند. از آنجایی که موج چهارم بیماری کووید-19 در برخی مناطق آغاز شده است، باید مراقب باشیم و در مورد این افزایش تجدید نظر کنیم. ممکن است افزایش 400 هزار بشکه‌ای در روز متوقف شود.

وی تأکید کرد که اقتصاد کشورهای شرق آسیا و چین هنوز به دلیل همه گیری کرونا باعدم قطعیت و مشکلات اقتصادی روبرو است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت کویت همچنین خواستار احتیاط بیشتر از سوی کشورهای تولید کننده نفت در جهان در مورد افزایش تولید شد.

اوپک پلاس قرار است هفته آینده درباره افزایش تولید نفت که ماه گذشته در مورد آن توافق شد، مذاکراتی داشته باشد.

ائتلاف اوپک با افزایش تقاضای جهانی و پس از برخی اختلاف نظرها، برای افزایش تولید نفت به میزان 400000 بشکه در ماه از اوت به توافق رسید. کشورهای عضو این گروه قرار بود تولید خود را تا سپتامبر 2022 به تدریج افزایش دهند، در این زمان تولید نفت به سطح قبل از همه گیری کرونا باز می‌گردد.

این گروه در حال حاضر از تولید 6 میلیون بشکه نفت خام در روز نسبت به 10 میلیون بشکه‌ای که در بدترین شرایط همه گیری از بازار حذف شده بود، خودداری می‌کند.

دولت آمریکا در ماه جاری میلادی از اوپک و متحدانش خواسته است تا تولید نفت را بیشتر کنند تا بتواند قیمت بنزین را تحت سلطه خود درآورده و کمبودها را جبران کند. آمریکا برنامه فعلی اوپک برای افزایش تولید نفت را ناکافی می‌داند.

واشنگتن قاطعانه می‌گوید که افزایش قیمت بنزین تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی است. الفارس می‌گوید اما نظرات اعضای اوپک پلاس در این مورد متفاوت است.

الفارس بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: نشست‌هایی با کشورهای اوپک، به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد و تاکنون دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نحوه رسیدگی به این موضوع وجود دارد.

این در حالی است که اوایل ماه جاری میلادی، آژانس بین المللی انرژی (IEA) چشم‌انداز خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال 2021 کاهش داد و دلیل آن را گسترش سریع نوع دلتای ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان عنوان کرد.

انتهای پیام/