شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#نخست وزیر#المپیک#کرونا

کاهش بی‌سابقه محبوبیت نخست وزیر ژاپن به زیر ۳۰ درصد


کاهش بی‌سابقه محبوبیت نخست وزیر ژاپن به زیر 30 درصد

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش بی‌سابقه محبوبیت نخست وزیر ژاپن درپی شیوع کرونا و چالش‌های دیگری مانند برگزاری بازی‌های المپیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طبق نتایج آخرین نظرسنجی میزان محبوبیت یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن به پایین ترین میزان تاکنون رسیده است. سوگا درحالی با کاهش بی سابقه محبوبیت خود مواجه است که کمتر از یک ماه تا چالش جدید وی برای ادامه فعالیت به عنوان رهبر حزب حاکم باقی است.

سود ناشی از برگزاری بازی‌های المپیک که ژاپن حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود به دلیل شیوع کرونا به هیچ عنوان طبق برنامه ریزی حاصل نشد و ادامه شیوع این ویروس در ژاپن و اعلام چهارمین وضعیت فوق العاده در توکیو و چالش های اخیر در تزریق واکسن باعث دردسرهای جدی برای نخست وزیر این کشور شده است.

طبق نظرسنجی روزنامه ماینیچی محبوبیت سوگا برای اولین بار به زیر 30 درصد کاهش یافته است. روزنامه نیکی نی در نظرسنجی خود از کاهش محبوبیت نخست وزیر این کشور به 34 درصد خبر داد.

در یکی از نظرسنجی‌ها رقبای احتمالی سوگا مانند تارو کونو، وزیر اصلاحات که مدیریت واکسیناسیون در این کشور را برعهده داشته و همچنین شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع ژاپن محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند.

انتقاد هاروکی موراکامی، نویسنده 72 ساله ژاپنی از نخست وزیر نیز چالش های جدیدی برای دولت ایجاد کرده است. این نویسنده در یک برنامه رادیویی گفت: اگر نخست وزیر راهی برای خروج از این پاندمی می شناسد، باید قدرت بینایی بالایی داشته باشد. من هم سوگا هستم و هیچ راهی برای خروج از چالش کرونا نمی بینم. گوش‌های این مرد چیز زیادی نمی شنود اما قدرت بینایی او به شدت بالاست. و یا شاید او تنها چیزهایی که دوست دارد را می بیند.

کاتسوبونو کاتو، وزیر کابینه ژاپن روز یکشنبه حاضر به اظهارنظر درباره انتقادات این نویسنده نشد.

انتهای پیام/