مجازات سنگین برای مرد چینی به اتهام اغفال دختران ایرانی + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 38.97M | مدت زمان ویدیو: 00:07:51

پسر چینی که اوایل خرداد امسال با انتشار عکس از دختران ایرانی در فضای مجازی معروف شد، پس از گذشت چندین روز پسر چینی در کاشان دستگیرشد. پسر چینی پس از بازداشت راهی زندان اوین شد. همچنین 1 شهریور ماه محاکمه پسر چینی به همراه همدستش انجام شد.  5 دختر از پسرچینی شکایت کردند.

به گزارش رکنا، قاضی دادگاه برای آنها مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی در نظر گرفت. ماجرای این پرونده از اوایل خرداد امسال با انتشار عکس تعدادی دختر جوان ایرانی در کنار یک تبعه چینی در ف  جنجالی شد. تعدادی از دخترانی که عکس‌هایشان منتشر شده‌بود، مدعی شدند تبعه‌چینی مخفیانه از آنها عکس گرفته و منتشر کرده‌است. همزمان با افزایش اعتراضات، عکس‌ها از شبکه اجتماعی مورد نظر پاک شد. با وجود این، دستور بازداشت متهم و همدستش صادر شد و 11خرداد در عوارضی کاشان دستگیر شدند و پس از تحقیقات مقدماتی با تعیین وثیقه سنگین راهی زندان اوین شدند. پس از گذشت 3 ماه از این ماجرا، در مصاحبه‌ای با مهدی عزیززاده قصاب، وکیل دو تبعه چینی به بررسی آخرین وضعیت این پرونده پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

 اتهامات موکلان شما مشخص است؟

بر اساس کیفرخواست دادسرا مشخص شده اما به دلیل این‌که رای قطعی در این باره صادر نشده نمی‌توان به آن اشاره کرد.

 آنها هنوز در زندان هستند؟

بله بعد از دستگیری روانه زندان اوین شدند و هنوز آزاد نشدند.

 برای آزادی آنها اقدامی نکردید؟

بازپرس برای موکلانم قرار وثیقه سنگینی صادر کرد که تلاش‌هایمان برای کاهش آن بی‌نتیجه مانده‌است. موکلانم در ایران اموالی ندارند و همه دارایی آنها در چین است. به همین دلیل نتوانستند وثیقه را تامین کنند.

 وضعیت آنها در زندان چطور است؟

وضعیت خوبی ندارند. پولی ندارند و از نظر زبان هم با مشکل جدی روبه‌رو هستند. شرایط آنها در زندان سخت‌تر از بقیه زندانیان است.تلفن ندارند و با خانواده‌شان هم نمی‌توانند تماس بگیرند.

 خانواده‌شان برای پیگیری پرونده به ایران نیامدند؟

به دلیل شرایط کرونایی امکان سفر برای آنها وجود ندارد. با توجه به شرایط سختی که موکلانم در زندان تحمل می‌کنند، درخواست دارم قرار وثیقه آنها تغییر کند تا بتوانند آزاد شده و با خانواده‌شان در ارتباط باشند.

 جلسه محاکمه‌شان برگزار شده؟

بله. یکم شهریور در دادگاه کیفری 2 تهران به اتهامات آنها رسیدگی شد. البته خودشان که توانایی دفاع نداشتند و بنده از موکلانم دفاع کردم.

 انگیزه آنها از انتشار عکس و فیلم‌ها چه بود؟

موکلانم قصد مجرمانه نداشتند و ناآگاهی آنها نسبت به عرف جامعه باعث شد این فیلم‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. البته آنها به یوتیوب دسترسی نداشتند و نمی‌دانند چطور فیلم‌ها آنجا منتشر شده‌بود.

 تعداد شاکیان مشخص است؟

شکایت 5 دختر در پرونده وجود دارد که البته در جلسه دادگاه 3 نفرشان حضور داشتند.

 سن شاکیان زیر ۱۸ سال است؟

دو موضوع در فضای مجازی درباره شاکیان مطرح شده که صحت ندارد. اولین موضوع سن شکات است که زیر ۱۸سال اعلام شده که بر اساس آنچه در دادگاه دیدم واقعیت ندارد. موضوع دوم خودکشی یا اقدام به خودکشی برخی شکات است که این هم صحت ندارد.

 برای جلب رضایت شکات اقدامی نکردید؟

بنده با شکات همدردی کرده و شرایط آنها را درک می‌کنم. همان‌طور که گفتم موکلانم قصد مجرمانه نداشتند، به همین دلیل با شاکیان پرونده صحبت کردم که هنوز راضی به گذشت نشده‌اند اما همچنان در تلاش برای جلب رضایت آنها هستم. یکی از شکات اصرار جدی به شکایت خود دارد.

 فیلم‌ها مخفیانه گرفته‌شده؟

شکات این ادعا را دارند.

 حکم دادگاه چه بود؟

با توجه به این‌که رای بدوی است نمی‌توان به جزئیات آن اشاره کرد اما حکم سنگینی برایشان صادر شده و حبس، شلاق و جریمه نقدی به عنوان مجازات در نظر گرفته شده‌است. البته این رای قابل تجدیدنظر است و به آن اعتراض خواهیم‌کرد.

 سفارت چین چه اقدامی انجام داده؟

تا حالا که اقدام موثری از سمت سفارت چین برای موکلانم انجام نشده‌است.