شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#خروج#حتی#این#موضوع#بدتر#است!

خروج آمریکا از افغانستان حتی از این موضوع هم بدتر است!

"میچ مک کانل" رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا خروج واشنگتن از افغانستان را بسیار بدتر از سایگون دانست.

خروج آمریکا از افغانستان حتی از این موضوع هم بدتر است!

به گزارش منیبان؛ این سناتور آمریکایی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را "تصمیم سیاسی وحشتناک " خواند و آن را محکوم کرد و با انتقاد از دولت جو بایدن گفت که این تصمیم بسیار بدتر از سایگون بود.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا اظهار داشت وقتی ما سایگون را ترک کردیم، تروریست‌هایی ویتنامی وجود نداشتند که برای حمله به آمریکا نقشه بکشند.

وی اضافه کرد اینکه آمریکا جنگ در افغانستان را متوقف می کند به این معنی نیست که تروریست ها هم می روند .

مک کانل ادامه داد آنها در افغانستان هستند و خوشحال هستند که آمریکا را در افغانستان به زانو درآورده‌اند.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا گفت که در 20 سال اشغال افغانستان ، آنها تلفات بیشتری از اما داشتند و در یک سال و نیم گذشته ما تلفاتی نداشتیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی آمریکا در افغانستان اظهار داشت اکنون قهرمانان نظامی ما با وجود این تصمیم وحشتناک در سیاست، نهایت تلاش خود را می‌کنند و این یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا است.

وی در واکنش به اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره اهرم‌های فشار دیپلماتیک و مالی بر طالبان گفت که آنها  منابع مالی دیگری هم دارند و نگران فشار بین‌المللی نیستند.

مک کانل پیش از تسلط طالبان بر افغانستان پس از دیدار با سفیر این کشور در واشنگتن تصریح کرد دولت بایدن همچنین باید با حمایت جدی از نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان از سقوط قریب الوقوع پایتخت جلوگیری کند.

وی با انتقاد از اجرای سیاست بایدن در قبال افغانستان، وضعیت انسانی در این کشور را رو به وخامت دانست و گفت که این وضعیت می تواند منجر به بحران انسانی شود.

همزمان با فرا رسیدن ضرب الاجل خروج نیروهای آمریکایی در ۳۱ اوت (۹ شهریور)، گروه تروریستی داعش حمله انتحاری در مقابل فرودگاه کابل انجام داد که در پی آن دست کم ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند.