به گزارش برنا، تورج عنصری قهرمان اسبق هنرهای رزمی و مسئول اسبق کمیته کیک بوکسینگ و انجمن موی تای دانشگاه پیام نور و مدیر مسئول فصلنامه زنگ سلامتی ، طی یادداشتی ضمن تبریک اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی توسط دکتر سیدحمید سجادی و انتخاب وی به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم، خواستار توجه جدی آن وزارتخانه به مشکلات و دغدغه های بانوان ورزشکار و مربیان پیشکسوت و تلاش برای برطرف ساختن  موانع موجود بر سر راه ایجاد و افزایش انگیزه در میان اقشار مختلف ورزش کشور شد.

وی در یادداشت خود آورده است:

استاد عزیز؛ جناب آقای دکتر سجادی

 ابتدای سخن لازم می دانم که خسته نباشیدی جانانه خدمتتان عرض کنم؛ چرا که طی این مدت  در مسیر پر فراز و نشیب کسب رای اعتماد نمایندگان خانه ملت، متحمل فشارها و سختی های بسیار شدید. اما سرانجام قهرمانانه به خط پایان رسیدید و کام ورزشی ها را از این بابت که فردی شایسته از متن و جنس ورزش، سکان هدایت این وزارتخانه مهم و  کلیدی را به دست گرفته، شیرین کردید.

اینک که ورزش ایران به حق مسلم خود از بابت داشتن مدیری متخصص و از بدنه ورزش رسیده است، باید پذیرفت که با حجم سنگینی از کارهای بر روی زمین مانده و مطالبات جامعه ورزش روبرو هستید و علاوه بر آن در ۴ سال پیش رو نیز ناگزیر به گذر از چالشها و موانع جدی برای حفظ سرمایه های ورزش کشور هستید که امیدواریم استوار و پرصلابت بر تمامی آنها فائق آمده و در نهایت دورانی طلایی و پر اقتدار را در ورزش کشور رقم زنید.

استاد عزیز امیدوارم که با نگاه تیزبینانه و مدیریت هوشمندانه جنابعالی، شاهد تحول در ساختار ورزش کشور و تبدیل ضعفها و تهدیدهای موجود به فرصتهای ارزنده باشیم‌.

همان گونه که واقفید ورزش بانوان در سال های گذشته هر چند پله های ترقی و رشد را در رشته های مختلف طی کرده، اما موانع و مشکلات متعددی برای توسعه آن وجود دارد.

 در این میان جامعه ورزشی برای تحقق اهداف در این حوزه، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات، تغییر نگرش و رفع نابرابری جنسیتی را از جمله راهکارهای عملی می دانند که متاسفانه تا کنون به دلایل نامعلوم مغفول مانده است.

متاسفانه نبود حمایت و حامی مالی به ضعف فعالیت بانوان ورزشکار نخبه منتهی شده که این واقعیتی انکار ناپذیر است. واقعا جای تامل دارد وقتی آمار سلامت جسمی بانوان ۳۰ ساله ما با زنان ۶۵ ساله فرانسوی برابری می کند!

سخت است اما باید بپذیرفت که امروز ورزش بانوان ایران در چنبره سوء نیت ها، حق کشی ها و غرض ورزی ها گرفتار شده و برای برون رفت از  این گرداب، نیازمند نگاه ویژه و تصمیمات شجاعانه حضرتعالی است.

دکتر سجادی عزیز

استاد عزیزم؛

مشکلات بی شمار است و قطعا خودتان بهتر بر آنها واقف هستید. در پایان به حرمت خون شهیدانی که همواره در کلامتان از آنها یاد کرده اید می خواهم که در راه حل مشکلات و کمبودهای این قشر از ورزش کشور لحظه ای از پای ننشسته و با تمام توان برای رفع آنها قدم بردارید.

التماس دعا

یاعلی مدد

شاگرد قدیمی و کوچک شما تورج عنصری