شهر خبر
منتظر دریافت مجوز هستیم؛

آخرین خبرها از زمان واکسیناسیون دانشجویان

کدخبر: 436875
اقتصاد نیوز : معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه منتظر دریافت مجوز وزارت بهداشت برای آغاز واکسیناسیون دانشجویان هستیم، گفت: واکسیناسیون دوز دوم اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان خارجی این دانشگاه از هفته جاری آغاز می شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، دکتر محمد حسین لطیفی در گفت و گو با ایسنا،  ضمن بیان این مطلب گزارشی از وضعیت واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی ارائه داد و اظهار کرد:  واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان در دانشگاه علامه طباطبایی از حدود دو ماه پیش یعنی اوایل تیر ماه آغاز شد و در حال حاضر تمامی آنها دوز اول واکسن را دریافت کرده اند. بر این اساس، روند واکسیناسیون ابتدا از افراد سن بالا آغاز شد.

وی در ادامه در خصوص واکسیناسیون دانشجویان تصریح کرد: تمامی دانشجویان خارجی ساکن در خوابگاه های علامه طباطبایی نیز واکسینه شده اند و ما دانشجویی نداریم که دوز اول واکسن را دریافت نکرده باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تزریق دوز دوم واکسن دانشجویان خارجی ساکن خوابگاه، کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه از این هفته شروع می شود، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت مجوز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علامه را ارائه بدهد به زودی تزریق واکسن آنها را نیز آغاز خواهیم کرد. در عین حال قرار است تا پایان شهریور ماه واکسیناسیون دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیز به اتمام برسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نوع واکسن تزریقی در دانشگاه علامه طباطبایی بستگی به واکسنی است که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار می دهد؛ ما تا کنون واکسن های "سینوفارم"، "برکت" و "آسترازنکا" را در اختیار داشتیم و افراد می توانستند یکی از این واکسن ها را انتخاب کنند.

دکتر لطیفی با تاکید بر اینکه دانشگاه  علامه طباطبایی به عموم مردم نیز سرویس تزریق واکسن ارائه می کند، افزود: مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشگاه علامه طباطبایی، مرداد ماه با حضور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد و  روزانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در این مرکز واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش ظرفیت واکسیناسیون در این مرکز وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام و تلاش کادر درمان در کل کشور مانع از مرگ و میر هموطنانمان در کشور شویم. نکته دیگر اینکه افراد باید فقط در صورت دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا مانع از ازدحام جمعیت شوند.

لطیفی با اشاره به مهمترین اقدامات مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبایی در ایام شیوع کرونا بیان کرد: توزیع ماسک، تب سنجی، برپایی ایستگاه سلامت، بیماریابی، تست های سریع کرونا، انجام آزمایش های مختلف و نهایتاً برپایی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه مهمترین اقدامات این مرکز در زمان شیوع کرونا بوده است.