رئیس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: قبل از ماسک زدن دست‌ها را با آب و صابون بشویید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

به گزارش علاج نیوز،فیض اله برزگر اظهار کرد: یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است که افراد در هنگام صحبت، سرفه یا عطسه بیرون می‌دهند.به همین دلیل با نکاتی قبل از زدن ماسک رعایت شود.

وی بیان کرد: این امر یکی از دلایل اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطقی است که بیماری کرونا در آنجا شیوع گسترده دارد اما در اماکن عمومی پرجمعیت، فاصله‌گیری از دیگران همیشه ممکن نیست و به همین دلیل استفاده از ماسک در چنین محیط‌هایی برای محافظت از خود و دیگران توصیه می‌شود.

برزگر توصیه کرد: قبل از ماسک زدن دست‌ها را با آب و صابون بشویید و مطمئن شوید که ماسک تمیز بوده و پارگی یا سوراخ نداشته باشد و اگر کثیف یا آسیب‌دیده بود آن را نپوشید.

وی تاکید کرد: ماسک را به نحوی تنظیم کنید که روی دهان، بینی و چانه‌ را به خوبی پوشانده و در اطراف آن فاصله وجود نداشته باشد همچنین مطمئن شوید که تنفس به راحتی انجام می‌شود.

برزگر با بیان اینکه اگر ماسک کثیف یا مرطوب شد، تعویض شود، گفت: اگر تصمیم دارید که ماسک را در آورده و در طول روز دوباره استفاده کنید، از کیف‌های تمیز و دربسته برای نگهداری آنها استفاده کنید.

وی ادامه داد: در خانواده برای هر ماسک از یک کیف مجزا استفاده شود و زمانی که ماسک را در کیف گذاشته یا از آن خارج می‌کنید، ماسک را از کش و یا بند بدون اینکه به سطح ماسک دست بزنید، بردارید تا از آلودگی احتمالی اجتناب ورزید و حتما زمانی که ماسک پوشیده‌اید با دست لمسش نکنید.

برزگر خاطرنشان کرد: ماسک به تنهایی از بیماری کرونا جلوگیری نمی‌کند، ما همه باید فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها را ادامه دهیم. با انجام این اقدامات می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.