شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#جدید#کویت#وزیر نفت

اوپک افزایش تولید جدید خود را لغو می‌کند

اوپک افزایش تولید جدید خود را لغو می‌کند

وزیر نفت کویت خبر داد احتمالا اوپک پلاس افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای ماه‌های آینده که چندی پیش مورد توافق قرار گرفته بود، را لغو خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزیر نفت کویت خبر داد احتمالاً اوپک پلاس افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای ماه‌های آینده که چندی پیش مورد توافق قرار گرفته بود، را لغو خواهد کرد.

محمد عبدالطیف الفارس، وزیر نفت کویت در گفتگو با رویترز اعلام کرد: از آنجایی که کووید ۱۹ موج چهارم خود را در برخی مناطق جهان آغاز کرده است بازارهای نفت در حال آرام شدن هستند. ما باید با در نظر گرفتن این در مورد افزایش تولید خود محتاطانه عمل کنیم و احتمال آن وجود دارد که افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز فعلاً انجام نشود.

الفارس تاکید کرد که کشورهای آسیای شرقی و چین هنوز به علت بازگشت کرونا چشم‌انداز اقتصادی مبهمی دارند و با مشکلاتی مواجه هستند و اوپک پلاس باید گام‌های جدید خود در مورد تولید نفت خام را با احتیاط بر دارد.

طبق زمان‌بندی قبلی اعضای اوپک پلاس هفته آینده اجلاس خواهند داشت و افزایش تولید توافق شده در ماه گذشته را بررسی خواهند کرد.

ماه گذشته پس از چندین بار اختلاف نظر اعضای اوپک پلاس بالاخره توافق کردند تولید خود را از ماه آگوست هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز بالا ببرند و این کار را تا ۲۰۲۲ ادامه دهند و تولید خود را به سطح قبل از پاندمی بازگردانند.

منبع: مهر