شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس‌جمهور

اردوغان: به دنبال ناو هواپیمابر و پهپاد با قابلیت فرود در باند کوتاه هستیم


اردوغان: به دنبال ناو هواپیمابر و پهپاد با قابلیت فرود در باند کوتاه هستیم

رئیس‌جمهور ترکیه درباره برنامه‌های بعدی کشور در زمینه تولید پهپاد گفت: در حال حاضر هدف ما توسعه پهپادهایی است که می‌توانند در باندهای کوتاه بر روی ناوهای هواپیمابر پرواز کرده و فرود آیند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم تحویل و تکمیل دوره آموزشی حمل‌ونقل هوایی با پهپاد در چورلو اظهار داشت: بدون شک صنایع دفاعی کشور در 19 سال گذشته در خط مقدم موفقیت ترکیه قرار دارد. سطحی که به آن رسیده‌ایم به ویژه در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین بیانگر موفقیت ماست.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشور در عرصه صنایع دفاعی گفت: با تولید پهپاد تهاجمی آکینجی، ترکیه در جایگاه یکی از 3 کشور پیشرفته جهان در زمینه این فناوری جای گرفت.با آکینجی، جهان وارد گفتمان بسیار متفاوتی خواهد شد؛ یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ جمهوریت ترکیه این است که صنایع دفاعی را در این مدت کوتاه از حدود 20 درصد بومی و ملی بودن به 80 درصد رساندیم.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه در سال‌های اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های جهان داشته، گفت: همه این حقیقت را می‌بینند و می‌دانند که هر کس بخواهد در منطقه ما ابراز نظر کند ابتدا به ترکیه نگاه خواهد کرد.کسانی که قصد انجام عملیات در منطقه ما را دارند ابتدا باید رویکرد ترکیه را بر اساس صلح و ثبات ارزیابی کنند.

اردوغان با اشاره به پیشرفت ترکیه در عرصه صادرات صنایع دفاعی، اظهار داشت: ما بایراکتار TB2 را به اوکراین، قطر و جمهوری آذربایجان صادر کردیم و توافقنامه‌های صادراتی جدیدی منعقد شده و در حال انجام است.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره برنامه‌های بعدی کشور در زمینه تولید پهپاد گفت: در حال حاضر هدف ما توسعه پهپادهایی است که می‌توانند در باندهای کوتاه بر روی ناوهای هواپیمابر پرواز کرده و فرود آیند. در حال حاضر بسیاری از کشورها برای خرید پهپادهای ساخت ترکیه در نوبت هستند.

وی گفت: هر که در منطقه ما بخواهد حتی یک سنگ را جابجا کند، ابتدا به دنبال رضایت ترکیه خواهد بود. ما مصمم هستیم که ترکیه را به کشوری پیشگام در زمینه فناوری هواپیماهای جنگی بدون سرنشین تبدیل کنیم. اگر می‌توانیم پهپادهای مسلح با قابلیت فرود در ناوهای هواپیمابر با باند کوتاه تولید کنیم، به قابلیت استفاده از پهپادهای مسلح در ماموریت‌های فرادریایی نیز دست خواهیم یافت.

اردوغان با اشاره به بحران افغانستان گفت: چگونه وجدان می‌تواند در این مورد سکوت کند که مادران در افغانستان مجبور شوند فرزندان خود را پشت سیم خاردار به سربازان خارجی بسپارند.

انتهای پیام/