شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سازمان ملل

به دنبال تداوم تجاوز نظامی ائتلاف سعودی؛

سازمان ملل:حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنیِ سالم محروم هستند

سازمان ملل:حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنیِ سالم محروم هستند

سازمان ملل متحد اعلام که حدود نیمی از مردم یمن به دلیل جنگ علیه این کشور از آب آشامیدنیِ سالم و خدمات بهداشتی محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سازمان بین المللی «مهاجرت» وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که یمن از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد. این سازمان تأکید کرد: درحال حاضر حدود ۱۵ میلیون نفر در یمن فاقد آب آشامیدنی سالم و هستند.

بر اساس این گزارش، سازمان مذکور در ادامه نیز تصریح کرده است: ما طی سال گذشته میلادی در حوزه آب آشامیدنی سالم و نیز در عرصه بهداشتی، خدماتی را به بیش از ۲ میلیون نفر از مردم یمن ارائه کردیم. با این حال، اوضاع انسانی در یمن وخیم‌تر از حد تصور است.

پیشتر، گزارش‌های نهادهای حقوق بشری نشان می‌داد که ۸۰ درصد از مردم یمن به دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. درحال حاضر، کمبود سوخت در یمن به دلیل توقیف کشتی‌های یمنیِ حامل فرآورده‌های نفتی موجب از کار افتادن بسیاری از تأسیسات حیاتی و نیروگاه‌ها در این کشور شده است.

چندی پیش، شرکت نفت یمن بیانیه‌ای را در خصوص اقدامات خصمانه عربستان سعودی صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که عربستان سعودی و متحدانش در ائتلاف سعودی به دزدی دریایی علیه یمن ادامه می‌دهند.

شرکت نفت یمن در بیانیه مذکور همچنین اعلام کرده است که سازمان ملل متحد در قبال اقدامات خصمانه سعودی‌ها و دزدی دریایی آنها سکوت کرده و از این اقدامات چشم پوشی می‌نماید.

در ادامه بیانیه شرکت نفت یمن همچنین عنوان شده است: ائتلاف متجاوز سعودی کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌ها را همچنان توقیف کرده است. لازم است که جامعه جهانی برای رفع توقیف این کشتی‌ها اقدام فوری انجام دهد چراکه در غیر این صورت، فاجعه انسانی در یمن رخ خواهد داد.

پیش از این، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با سختی‌های روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین عنوان کرد: کشورهای متجاوز و در رأس آن آمریکا از طریق تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و نیز جنگ اقتصادی، به دنبال افزایش رنج یمنی‌ها هستند.