پیمان صابریان، سرپرست سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به میزان خشونت علیه رزیدنت‌های مقیم اورژانس گفت: متاسفانه در دوره پاندمی کرونا در سراسر جهان شاهد روند افزایش خشونت بودیم اما سال‌هاست که به رزیدنت‌های خود مدیریت رفتار را آموزش دادیم و به آنها گفتیم باید به طرف مقابل به عنوان کسی که نیاز به کمک درمانی و رفتاری دارد نگاه کنند همچنین در هر شرایطی رفتار خود را مدیریت کرده و طرف مقابل را درک کنند تا خدایی نکرده به او آسیب نرسانند.

او افزود: خداراشکر درحال حاضر روند افزایشی خشونت علیه تکنسین اورژانس نداریم درواقع هم مردم همکاری بسیار خوبی دارند و هم تکنسین‌ها توانستند به خوبی شرایط را مدیریت کنند.

صابریان درخصوص مدت زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار بیان کرد: رسیدن موتورلانس‌های ما کمتر از 10 دقیقه به مددجو باعث شده زمان رسیدن به بالین بیمار کاهش پیدا کند هرچند که بند منکر این نیستم که گاهی اوقات موتورلانس‌ها دیر می‌رسند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: گاهی اوقات نیروهای ما درگیر پیک ماموریتی و حتی ترافیکی می‌شوند و همین عامل باعث می‌شود دیر به مقصد برسند درواقع وقتی اعلام می‌کنیم زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار 15 دقیقه است، یعنی 50 درصد از افراد کمتر از این زمان خدمات دریافت می‌کنند و 50 درصد دیگر ممکن است، مدت زمان بیشتری در انتظار موتورلانس بمانند.

صابریان در پایان تاکید کرد: دلیل اینکه بر گستردگی نیروها تاکید داریم همین موضوع است که بتوانیم زمان رسیدن موتورلانس‌ها را کاهش دهیم و به مردم بهتر خدمات رسانی کنیم.