سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: بیش از 60 میلیارد تومان ارزش کالاهایی است که در راستای طرح کاشف پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است.

او با بیان اینکه اقلام کشف شده شامل پارچه، لاستیک، خودرو قاچاق، ماینر و اقلام الکترونیکی است، افزود: تمامی این اقلام در استان تهران شناسایی و کشف شده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: سه کانتینر که شامل 2 هزار و 632 رول پارچه قاچاق بود و ارزش ریالی آن 13 میلیارد تومان برآورد شده به صورت ترانزیت در 48 ساعت گذشته از جنوب کشور به سمت مشهد حرکت کرده بود که بعد از جعل اسنادی، قرار بود کالا های مورد نظر در تهران توزیع می شود که پلیس امنیت اقتصادی قبل از اقدام چنین، این کانتینر ها را توقیف کرد و پرونده قضایی برای مجرمین چنین اقدامی تشکیل شد.

او با بیان اینکه با محاسبه ی ارزش ریالی اقلام و خودرو های قاچاق، قیمت برآورد شده بیش از 33 میلیارد تومان است، گفت: این کانتینر ها از بنادر جنوب( استان بوشهر) کشور بارگیری شده است و به صورت ته لنجی از کشور های عربی به ایران آمده است.

سرهنگ گودرزی افزود: سه نفر از قاچاقچیان سازمان یافته این کانتینر های کشف شده دستگیر شدند و در نهایت اموال کشف شده تحویل سازمان اموال تملیکی داده می شود و هر تصمیمی در آینده توسط این سازمان انجام می شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: طی چند روز گذشته 58 نفر دستگیر شدند که اتهامات آن ها قاچاق و جعل اسناد و جرم های اقتصادی است.

او با بیان اینکه افرادی با جعل اسناد و مدارک شرکت هایی تأسیس کردند و قرار بوده است با دریافت ارز 4200 تومانی کالا های اساسی ای را وارد کشور کنند در نهایت چنین کاری انجام نشده است و هیچ کالایی وارد کشور نشد، افزود: اموال این افراد شناسایی و توقیف شده است؛ همچنین کلیه افرادی که دستگیر شدند قوه قضائیه بازپرس ویژه ای برای آن ها تعیین کرده است و همه این افراد بازداشت موقت هستند و تا جهت تکمیل تحقیقات تحت اختیار اند.

سرهنگ گودرزی تأکید کرد: جرم این افراد اخلال در نظام اقتصادی است و حتی ممکن است برخی از این افراد مفسد فی الارض شناخته شوند و مجازات های سنگینی برای آن ها در نهایت صادر می شود و اموالی که از آن ها کشف شده است باید به روز از سوی متهمان جبران شود.

انتهای پیام/4