شهر خبر

آمار کشته‌های حمله به پایگاه نظامی افزایش یافت+جزییات

پایگاه اطلاع رسانی « عرب پست » از افزایش شمار کشته شدگان حمله پهپادی به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن خبر داد.

آمار کشته‌های حمله به پایگاه نظامی افزایش یافت+جزییات

به گزارش منیبان، پایگاه اطلاع رسانی  «عرب پست» امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که بر اثر این حمله پهپادی تاکنون ۳۰ سرباز کشته و حداقل ۶۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.  

 «محمد النقیب» سخنگوی نیروهای یمنی وابسته به ائتلاف در جنوب این کشور نیز تایید کرد که در حمله به پایگاه نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت عربستان در استان لحج یمن دست کم ۶۰ سرباز زخمی شدند. 

به گفته وی پایگاه نظامی العند بامداد امروز با پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفته است.  

از سوی دیگر، مقامات دولت مستعفی و فراری «منصور هادی» در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه این حمله را به انصارالله یمن نسبت دادند. 

پیشتر تلویزیون العربی قطر صبح امروز گزارش داد که حمله پهپادی به پایگاه نظامی العند در جنوب یمن که اخیراً بخشی از نیروهای آمریکایی به آن منتقل شده‌اند، منجر به کشته شدن دستکم ۱۰ نظامی شد. 

این رسانه قطری به نقل از منابع محلی خبر داده بود که بر اثر اصابت سه موشک در اردوگاه العند در استان لحج در جنوب یمن دستکم ۱۰ نظامی کشته شدند. این حملات تعدادی زخمی هم بر جای گذاشته است. 

در این ارتباط برخی رسانه‌های سعودی از جمله الحدث و العربیه نیز پیشتر خبر داده بودند که این پایگاه دستکم چهار بار هدف موشک قرار گرفته و ۱۰ نظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

خبرگزاری روسیه الیوم هم به نقل از پایگاه خبری اخبار الیمن گزارش داده بود که در این حمله که بامداد یکشنبه با استفاده از موشک و پهپاد انجام شد دستکم ۶ نظامی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند. 

این خبرگزاری ادعا کرد که حمله مذکور توسط انصارالله یمن انجام گرفته است. 

انصارالله تا زمان انتشار این خبر واکنشی به این موضوع نشان نداده است. 

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع محلی نوشت این حمله در یک اردوی آموزشی در پایگاه نظامی در هنگام برگزاری صبحگاه نظامی انجام شد. 

این شبکه هم تایید کرد که تاکنون هیچ گونه بیانیه رسمی در خصوص ماهیت این حملات منتشر نشده و هیچ طرفی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.  

پایگاه العند در دهم ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی هم هدف یک حمله هوایی تحت عملیات پهپادی انصارالله قرار گرفت که در این حمله فرماندهان و سران نظامی یمن مورد هدف قرار گرفتند. 

ولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.