شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مردم آمریکا

مردم آمریکا به خیابان ریختند!

هزاران معترض با تجمع در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا، خواستار محافظت از حق رای شدند؛ معترضان تلاش دارند تا بر قانونگذاران کنگره به‌منظور تصویب قانونی برای مقابله با محدودیت رای‌دهی در ایالت‌های تحت رهبری جمهوریخواهان فشار وارد کنند.

مردم آمریکا به خیابان ریختند!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، این تجمع در سالگرد تظاهرات تاریخی مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳میلادی برگزار شد و سازمان دهندگان آن تاکید کردند که اقدامات برای محدود کردن دسترسی به حق رای به طرز نامتناسبی افراد رنگین پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.

در واشنگتن، معترضان پرچم های «جنبش زندگی سیاهپوستان مهم است» را در دست داشتند. در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر در این راهپیمایی حضور داشتند.

براساس این گزارش، تجمعاتی نیز در شهرهای فینیکس، میامی و دیگر شهرهای آمریکایی برگزار شد.

«کارولین روف» فعال سیاسی گفت که از شیکاگو به واشنگتن آمده تا با شرکت در راهپیمایی در جهت تصویب قانونی فدرال که محافظت از قانون حق رای مصوب ۱۹۶۵ را برقرار می کند، اعمال فشار کند. این قانون، شیوه های غیرقانونی رای گیری را تبعیض آمیز برمی شمرد.

لایحه ای که به نام «جان لوئیز» قهرمان فقید حقوق مدنی آمریکا نامگذاری شده، هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما به واسطه قوانینی که به اقلیت اجازه می دهد جلوی تصویب یک قانون را بگیرد، از چشم انداز ضعیفی برای رای آوردن در سنا برخوردار است.

برادر کوچک لوئیز از سناتورهای جمهوریخواه خواست حزب گرایی را کنار گذارند و این قانون را تصویب کنند. وی گفت که حقوق اساسی تامین شده در سال های ۱۹۶۰ در معرض خطر است.

«گرانت لوئیز» به جمعیت گفت: فکر کنید، ۵۸ سال بعد ما هنوز برای همین حقوق می جنگیم. چیزی در این مورد درست به نظر نمی رسد.

وی افزود: مهم نیست که در کدام جناح قرار دارید، بلکه مساله مهمتر این است که در سمت درست تاریخ قرار گیرید.

پس از پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، رای گیری پستی مورد تردید قرار گرفت.

این اقدامات پس از آن انجام گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا درصدد لغو نتیجه انتخابات بر اساس ادعای بی پایه و اساس تقلب در انتخابات برآمد.

در سال جاری تاکنون، دستکم ۱۸ ایالت قوانینی را برای محدود کردن دسترسی رای دهندگان تصویب کرده اند.

علاوه بر قانون پیشبرد حق رای گیری جان لوئیز، یک لایحه اصلاحی رای گیری از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در سال جاری تصویب شد، اما جمهوریخواهان سنا آن را رد کردند و گفتند مقررات رای گیری باید به ایالت ها واگذار شود.