شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس خبرگان

خبر خاتمی از برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در ۲۰ مهر

کدخبر: 436757
اقتصاد نیوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اجلاس به مدت ۲ روز برگزار شود، در جلسه صبح ۴ نفر و در جلسه بعدازظهر نیز ۴ نفر سخنرانی می‌کنند. از یک ماه قبل به شخصیت‌هایی که ناطق هستند اطلاع‌رسانی می‌شود که نطق خود را آماده کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نهمین اجلاسیه پنجمین مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود که اگر شرایط کرونایی بهتر شود این اجلاس به مدت دو روز در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

 سیداحمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم اظهار داشت: طبق تبصره دو ماده ۱۵ آیین‌نامه خبرگان، هیئت‌رئیسه موظف است در فاصله دو اجلاس عادی یک جلسه برگزار کند. در این جلسه پنج نفر به تشخیص هیئت‌رئیسه، رئیس‌های کمیسیون‌ها و یک نفر به انتخاب کمیسیون برای تنظیم عملکرد کمیسیون‌ها کنار هم جمع می‌شوند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر این اساس، هشتمین جلسه مشترک هیئت‌ رئیسه و کمیسیون‌ها در دوره پنجم، روز پنجشنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۹:۳۰ صبح در تهران برگزار می‌شود. محتوای این جلسه هم علاوه بر مسائل خبرگان و گزارش کمیسیون‌ها، بررسی مسائل خبرگان نسبت به دولت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:رئیسی خود عضو مجلس خبرگان رهبری هستند و در این جلسه، اعضای مجلس خبرگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد. در دوره‌های سابق نیز شخصیت‌هایی که موضوع به آنها مربوط می‌شد، در جلسات خبرگان شرکت می‌کردند؛ برای مثال در رابطه با فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات وقت در گذشته جلسه‌ای برگزار شد.

خاتمی: اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود/ ادامه بررسی طرح قانون انتخابات در نشست خبرگان

 خاتمی ادامه داد: نهمین اجلاسیه پنجمین مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می‌شود که اگر شرایط کرونایی بهتر شود این اجلاس به مدت ۲ روز در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود. اگر شرایط کرونا حاد شود، همان‌گونه که در گذشته شاهد بودیم، ممکن است اجلاس برگزار نشود و اگر اوضاع رو به بهبود باشد برگزاری اجلاس به مدت ۲ روز خواهد بود. مکان اجلاس ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی است و دستور اجلاس مشخص است، مراسم تحلیف منتخبان جدید خبرگان رهبری، حضرات آیات و حجج اسلام اعرافی، پیش‌نمازی، سعیدی گلپایگانی، مؤمن قمی، سعدی، مدرسی یزدی برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر اجلاس به مدت ۲ روز برگزار شود، در جلسه صبح ۴ نفر و در جلسه بعدازظهر نیز ۴ نفر سخنرانی می‌کنند. از یک ماه قبل به شخصیت‌هایی که ناطق هستند اطلاع‌رسانی می‌شود که نطق خود را آماده کنند. با توجه به محدودیت زمانی که پیش‌بینی می‌شود مهمان مدعو در این جلسه نخواهیم داشت. انتخاب کمیته ۵ نفره برای تنظیم و پیشنهاد بیانیه پایانی که در حقیقت سخن خبرگان است، نیز مورد توجه قرار گرفته و به عنوان بیانیه پایانی قرائت می‌شود. در این اجلاسیه، ادامه طرح قانون انتخابات بررسی می‌شود و همچنین برنامه دیدار حضوری با مقام معظم رهبری در عصر روز ۲۰ مهرماه پیش‌بینی شده است.