شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#وزیر دفاع

وزیر دفاع ترکیه:

یونان با کنترل حریم دریای و هوایی اژه می‌خواهد ترکیه را محدود کند

یونان با کنترل حریم دریای و هوایی اژه می‌خواهد ترکیه را محدود کند

وزیر دفاع ترکیهدر سخنانی گفت: یونان با کنترل حریم دریای و هوایی دریای اژه می‌خواهد ترکیه را محدود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که به «ادیرنه» در خط مرزی این کشور با یونان رفته است، با اشاره به اقدامات آتن در دریای اژه گفت: یونان باید بداند که با سیاست توسعه طلبانه و رفتار تحریک آمیز چیزی عایدش نخواهد شد، این کشور باید متوجه غیرمنطقی بودن سیاست‌های خود در دریای اژه باشد.

وزیر دفاع ترکیه در این باره ادامه داد: یونان با ادعاهای بی‌سابقه مانند ادعای کنترل کامل حریم دریای و هوایی (دریای اژه) به دنبال محدود کردن ترکیه است.

خلوصی آکار با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال حل مشکلات دریای اژه مطابق با قوانین بین المللی و حسن همجواری در چارچوب گفتگو است، افزود: خواسته ما این است که مردم دو کشور در صلح و رفاه زندگی کنند؛ اما در قبولاندن آن به طرف مقابل با مشکل مواجهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: یونان می‌خواهد آبهای بین المللی در دریای اژه را از ۴۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده و بیش از ۷۰ درصد از آن را در اختیار بگیرد. این موضع یک رویکرد بسیار بلند پروازانه و خطرناک است و انتظار داریم که از آن دوری کنند. در طول تاریخ در هیچ جایی از جهان مشاهده نشده که جزیره‌ای دارای ۶ مایل آب سرزمینی و ۱۰ مایل حریم هوایی باشد.