شهر خبر

تجهیز شبکه دیده‌بانی نیروی پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های الکترواپتیک

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: شبکه‌های دیده‌بانی جدید مجهز به سامانه‌های الکترواپتیک و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک هستند.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ سپهری‌راد، در مرکز عملیات حضرت ولیعصر (عج) این نیرو، گت: امروز بیشترین تمرکز این تمرین بزرگ بر روی کارکرد سامانه‌های دیده بانی در دقت کشف و انتقال گزارشات است که در سراسر کشور مستقر شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: نزدیک به ۴ هزارنقطه پدافندی که وظیفه دیده بانی بصری را بر عهده دارند به عنوان دیده بان در کل گسترۀ جغرافیایی کشور مستقر هستند و از لایه‌های مختلف ارتباطی و مخابراتی پیشرفته استفاده می‌کنند تا نسبت به انتقال اطلاعات به مراکز فرماندهی و کنترل منطقه‌ای (soc) و شبکۀ یکپارچۀ پدافندی کشور اقدام کنند.

سپهری‌صراد با بیان اینکه در این تمرین سامانه‌های پیشرفته مخابراتی با قابلیت انتقال صوت و دیتا، مقابله با جمینگ در اختیار مجموعه دیده بان‌های کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس داده‌ها و اطلاعات پست‌های دیده بانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز فرماندهی و کنترل منطقه‌ای (soc) جهت پردازش، تلفیق و تطبیق با اطلاعات راداری منتقل و از آنجا برای تصمیم گیری و اقدام در اختیار شبکۀ یکپارچۀ پدافند هوایی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اینکه سامانه‌های بکارگرفته شده در این تمرین تماما ساخت داخل کشور و بومی هستند، اضافه کرد: این سامانه‌ها مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که در لایه‌های مختلف ارتباطی و سرویس‌های مختلفی که برای آن‌ها فراهم شده است به انجام مأموریت می‌پردازند و همچنین می‌توانند در مقابله با جنگ الکترونیکی مقاوم و پایدار باشند و مداومت عملیاتی خود را حفظ کنند.

وی اظهارداشت: علاوه بر این سیستم‌ها شبکه دیده بانی جدید در کشور دارای خاصیت بهره برداری از سامانه‌های الکترواُپتیک نیز هست تا هم بتواند شی ء پرنده را رویت کنند و هم گزارش وضعیت را به مراکز فرماندهی و کنترل (soc) ارسال نمایند؛ در واقع طراحی این سامانه‌ها به گونه‌ای است که هم کار نفر دیده بان و هم کار مقابله با جنگ الکترونیک را تسهیل می‌کند.
 
 

 

انتهای پیام/