شهرخبر

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تبیین محورهای سی‌وپنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در نشست‌های امت همدل

تبیین محورهای سی‌وپنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در نشست‌های امت همدل

در آستانه هفته وحدت و برگزاری سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سلسله نشست هایی را با عنوان «امت همدل» در تبیین علمی محورهای این کنفرانس برگزار می‌کند.

جواد ایرجی، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این مجمع در نظر دارد در آستانه هفته وحدت و برگزاری سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نشست‌هایی را برگزار کند. در این نشست‌ها، استادان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، موضوعات و عناوین اعلام‌شده کنفرانس سی و پنجم و همچنین اثری که با عنوان «امت واحده اسلامی و اتحادیه کشورهای اسلامی» را که توسط دبیرکل مجمع تقریر شده است، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: «مجموعه امت واحده» مبنای تعیین موضوعات و عناوین کنفرانس بوده است و به عنوان الگوی مفهومی، بستر و چارچوب برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مجمع در رویکرد جدید خواهد بود.

ایرجی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این نشست‌ها هر هفته در روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود و به طور همزمان به صورت زنده از سایت کنفرانس ( www.iuc.taqrib.ir) و سامانه‌های اطلاع‌رسانی مجمع پخش خواهد شد و رایزنی‌هایی برای انعکاس نشست در شبکه‌های تلویزیونی نیز صورت گرفته است.

سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» در هشت محور و مقارن با هفته وحدت، از بیست‌وهفتم مهرماه تا دوم آبان با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از سراسر جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود.