شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#العبادی#حیدر العبادی

سخنگوی العبادی اعلام کرد؛

انتقاد ائتلاف النصر از بی توجهی به سیاست های ترکیه علیه عراق

انتقاد ائتلاف النصر از بی توجهی به سیاست های ترکیه علیه عراق

ائتلاف پارلمانی النصر به ریاست حیدر العبادی از بی توجهی کاظمی به سیاست های ترکیه علیه عراق در کنفرانس بغداد، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، ائتلاف پارلمانی النصر به ریاست حیدر العبادی از بی توجهی کاظمی به سیاست های ترکیه علیه عراق در کنفرانس بغداد، انتقاد کرد.

ائتلاف پارلمانی النصر به رهبری حیدر العبادی نسبت به بی توجهی دولت عراق به اقدامات ارتش ترکیه در نقض حاکمیت عراق و تعدی به خاک این کشور و عدم طرح این موضوع در کنفرانس بغداد ابراز تعجب کرد و خواستار ترجمان عملی خروجی نشست شد.

آیات المظفر سخنگوی این ائتلاف اعلام کرد: عدم طرح اقدامات نقض کننده ترکیه علیه روستاهای شمال عراق در نشست بغداد شگفت آور است. نادیده گرفتن این موضوعات سرنوشت ساز نشان از ناتوانی دولت عراق در برخورد با ترکیه و توقف حملات آن علیه عراق است.

وی افزود: دولت خواستار ترجمان عملی خروجی های نشست بغداد به شکل واقعی و بهره برداری از آن در تقویت روابط تجاری و سیاسی و امنیتی با همسایگان و کشورهای بزرگ است.

گفتنی است که نشست بغداد روز گذشته برگزار شد.

این درحالی است که یک منبع عراقی امروز از ادامه حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه به مناطق و روستاهای واقع در کوه متین در استان دهوک در شمال عراق خبر داده و اعلام کرده بود: برای سومین روز متوالی حملات هوایی ترکیه به مناطق و روستاهای واقع در کوه متین در بخش زاخو در استان دهوک ادامه دارد و این مناطق به شدت بمباران شد. جنگنده‌های ترکیه یک خودرو غیرنظامی را هدف قرار دادند که بر اثر آن دو نفر از شهروندان جراحاتی برداشتند. بر اثر این حمله برق شماری از روستاها قطع شد.

حملات هوایی ترکیه به مناطق اقلیم کردستان عراق تقریباً همه روزه ادامه دارد.

ترکیه طی دو سال گذشته عملیات‌های زیادی را در شمال عراق انجام داده است. مقامات بغداد و رهبران جریان‌های سیاسی بارها موضع‌گیری و نارضایتی خود را از این عملیات‌ها اعلام کرده‌اند. برخی رهبران جریان‌های سیاسی و احزاب عراقی، ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیات‌ها کرده‌اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیات‌ها خبر داده است.