شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#دولت#نخست وزیر

طرابلس: ۱۰ هزار عناصر تروریستی از کشورهای همسایه وارد لیبی شدند


طرابلس: 10 هزار عناصر تروریستی از کشورهای همسایه وارد لیبی شدند

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی با رد کردن اتهام تونس مبنی بر تروریست بودن لیبی‌ها گفت: هیئتی را در ارتباط با این اتهام عجیب به تونس اعزام کرده‌ام.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوسط – لیبیا، عبدالحمید دیبیه طی پیامی به تونس تاکید کرد: طرابلس اتهام تونس مبنی بر تروریست بودن لیبی‌ها را نمی پذیرد و در ارتباط با این اتهام عجیب هیئتی را به تونس اعزام کرده‌ام.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی گفت: امروز لیبی متفاوت از گذشته است. مردم لیبی ملتی آزاده هستند و ما اتهام تروریست بودن را نمی پذیریم . لیبی‌ها برای شکست داعش در سرت و دیگر جاها با تروریست‌ها جنگیده‌اند.

دیبیه بدون اشاره به نام کشور خاصی گفت: 10 هزار عناصر تروریستی از کشورهای همسایه وارد لیبی شدند و این درحالی است که تعداد تروریست‌های لیبیایی کمتر از انگشتان یک دست است.

وی با خطاب قرار دادن دولت تونس تصریح کرد: اگر می‌خواهید با ما روابط داشته باشید، باید به لیبی احترام بگذارید  و مسائل سیاسی را با موضوعات تروریستی آمیخته نکنید.

قانونی بودن قطع روابط با مغرب

دبیرکل حزب کارگر الجزایر قطع روابط این کشور با مغرب را دارای ریشه قانونی دانست و اظهار داشت: رباط وحدت ملی الجزایر را هدف قرار داده بود.

به نوشئه روزناهه الخبر الیومی چاپ الجزیره ، خانم « لویزه حنون » در نشست دفتر سیاسی حزب کارگر الجزایر با اشاره به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب گفت: در این سفر لاپید طی سخنانی الجزایر را مورد حمله قرار داد و این یکی دیگر از علل قطع روابط با مغرب است.

وی تصریح کرد: قطع روابط سیاسی الجزایر با مغرب تاثیری بر مناسبات دو ملت ندارد چراکه آنها دارای یک فرهنگ، تمدن، هویت و زبان مشترک هستند البته بایستی اختلافات از طریق سیاسی بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

الجزایر سه شنبه هفته گذشته روابط دیپلماتیک خود را با مغرب قطع و اعلام کرد: الجزیره سیاست‌های یکجانبه مغرب را محکوم می‌کند و دولتمردان رباط را مسئول بحران‌های روز افزون بین دو کشور می‌داند.

انتهای پیام/