شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#وزیر دفاع

وزیر دفاع عراق از تفاهم با ترکیه برای خرید پهپاد و بالگرد نظامی خبر داد


وزیر دفاع عراق از تفاهم با ترکیه برای خرید پهپاد و بالگرد نظامی خبر داد

وزیر دفاع عراق از تفاهم‌های نظامی با ترکیه برای خرید پهپاد و بالگردهای نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه ینی شفق ترکیه با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات نظامی این کشور در استانبول و حضور مقامات نظامی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه طی گزارشی به حضور جمعه سعدون وزیر دفاع عراق در این نمایشگاه پرداخته و آورده است: وزیر دفاع عراق که برای شرکت در نمایشگاه صنایع نظامی ترکیه در استانبول بود، اعلام کرد که برای خرید پهپاد بیرقدار، 12 فروند بالگرد نظامی آتاک و 6 سامانه جنگ الکترونیکی کُرال تفاهماتی با طرف ترک داشته است.

در این گزارش آمده است: وزیر دفاع عراق با مقامات رده بالای نظامی ترکیه دیدارهایی داشته و تفاهماتی بین دو کشور شکل گرفته است.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی ترکیه (IDEF 2021) روزهای 17 تا 20 آگوست امسال به میزبانی وزارت دفاع ملی و تحت مدیریت نیروهای مسلح ترکیه در مرکز همایش و نمایشگاه تویاپ (TÜYAP) استانبول برگزار شد.

در نمایشگاه مذکور در مجموع 1236 شرکت شامل 536 شرکت داخلی و 700 شرکت خارجی از 53 کشور جهان محصولات و خدمات خود شامل مجموعه‌ای از محصولات مانند خودروهای زرهی جنگی، وسایل نقلیه زمینی و هوایی بدون سرنشین، انواع موشک، موشک‌های هدایت شونده، سلاح های پیاده نظام، تجهیزات خنثی سازی مواد منفجره را در محیطی به مساحت 38 هزار متر مربع به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/