شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی#تیم ملی#تیم ملی کشتی

معرفی ۷ ملی پوش آزادکار جهانی نروژ/ ۳ کشتی گیر دیگر ۱۲ شهریور می‌آیند


معرفی 7 ملی پوش آزادکار جهانی نروژ/ 3 کشتی گیر دیگر 12 شهریور می‌آیند

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی و برگزاری سه مسابقه درون اردویی، تاکنون ۷ ملی پوش آزادکار اعزامی به جهانی ۲۰۲۱ مشخص شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات جهانی کشتی 2021 طی روزهای 10 تا 18 مهر ماه در نروژ برگزار خواهد شد. پیش از برگزاری مسابقات المپیک، فدراسیون کشتی چرخه انتخابی این رقابت‌ها را اعلام کرده بود. ضمن اینکه طبق اعلام فدراسیون کشتی، هر یک از 11 کشتی‌گیری که در قالب دو تیم آزاد و فرنگی راهی المپیک شدند، اگر مدال می‌گرفتند شانس حضور مستقیم در جهانی را پیدا می‌کردند که 4 عضو تیم ملی موفق به کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز شدند.

به این ترتیب در تیم کشتی آزاد حضور حسن یزدانی در 86 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در ترکیب تیم ملی قطعی شد، که هر دو کشتی‌گیر نیز تمایل به حضور در مسابقات جهانی دارند و از این فرصت استفاده خواهند کرد.

روز جمعه گذشته (5 شهریور) نیز مسابقه انتخابی درون اردویی در 3 وزن برگزار شد که یونس امامی در یک تک کشتی با غلبه بر محمدصادق فیروزپور در 74 کیلو ملی پوش شد. کامران قاسم‌پور با کسب 2 برد از 3 مسابقه از سد محمدجواد ابراهیمی گذشت و به دوبنده تیم ملی در وزن 92 کیلوگرم رسید. مجتبی گلیج نیز طی دو مبارزه علی شعبانی را مغلوب کرد تا ملی‌پوش 97 کیلوگرم ایران باشد.

این درحالی است که باتوجه به چرخه انتخابی تیم ملی و عملکرد دو عضو تیم ملی جوانان در مسابقات اسلو، رحمان عموزاد و محمد نخودی نیز ملی‌پوشان دو وزن 61 و 79 کیلوگرم کشورمان خواهند بود. به این ترتیب با برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی در سه وزن 57، 65 و 70 کیلوگرم در روز 12 شهریور، ترکیب تیم ملی آزاد اعزامی به جهانی نروژ تکمیل خواهد شد.

البته برگزاری مسابقه انتخابی در این اوزان دستخوش تغییر زمانی شد، ضمن اینکه با درخواست امیرمحمد یزدانی برای حضور در رقابت انتخابی وزن 65 کیلوگرم نیز موافقت به عمل آمد.

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک و علی قلی‌زادگان، در 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و کیان محمودجانلو و در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین مقصودی و عرفان الهی با 3 کیلوگرم ارفاق وزن و شیوه پیروزی 2 از 3 کشتی به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/