شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مردم آمریکا#کرونا#چین

چین: مردم آمریکا باید بدانند که کرونا دشمن مشترک همه انسان‌‌ها است


چین: مردم آمریکا باید بدانند که کرونا دشمن مشترک همه انسان‌‌ها است

کمیته بهداشت ملی چین با وجود حمایت از انجام تحقیقات درباره منشا کرونا از توجه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به این موضوع به عنوان یک مسئله سیاسی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های چین، یکی از مقامات کمیته ملی بهداشت و سلامت چین گفت از آغاز شیوع بیماری کووید-19 به این سو چین همواره از تحقیقات جهانی منشاءیابی ویروس کرونا حمایت کرده اما در عین حال نیز با سیاسی کردن این مساله مخالف بوده است.

«زنگ یی شین» معاون کمیته ملی بهداشت و سلامت چین تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا برای یافتن سرچشمه کووید-19 را کنایه آمیز خواند و تاکید کرد: پرداختن این دستگاه های اطلاعاتی به این تحقیق علمی نشان می دهد چه کسی به دنبال سیاسی کردن مساله است.

وی تاکید کرد: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی دو بار برای انجام تحقیقات مشترک منشاءیابی ویروس کرونا به چین سفر نمودند، با تمام افرادی که تمایل داشتند ملاقات کرده و تمام اسناد مورد نظر خود را بررسی کردند. گزارش نهایی آنها که مشترکا با چین منتشر شد نیز این را تایید کرد که بسیار بعید است ویروس کرونای جدید از آزمایشگاه نشت پیدا کند.

این مقام چینی ابراز امیدواری کرد آمریکا به این نکته پی ببرد که ویروس کرونا دشمن مشترک ماست و نگرش علمی به این مساله پیدا کند.

به عقیده معاون کمیته ملی بهداشت و سلامت چین تحقیقات آتی منشاءیابی ویروس کرونا باید در کشورهای بیشتری از جمله آمریکا انجام شود.

انتهای پیام/