شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#ارتش

درگیری شدید ارتش سوریه با داعش و کارشکنی گروه‌های مسلح در درعا


درگیری شدید ارتش سوریه با داعش و کارشکنی گروه‌های مسلح در درعا

منابع سوری از درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه با داعشی‌ها در مناطق صحرایی میان حمص و دیرالزور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه با داعش در مناطق صحرایی میان حمص و دیرالزور درگیر شده است و شماری از تکفیری‌ها را به هلاکت رسانده است.

همزمان جنگنده‌های سوری و روسی حملات گسترده به مواضع داعش در صحرای شرقی حماه و حدفاصل میان دیرالزور  الرقه انجام دادند.

منابع سوری اعلام کردند که داعش با توجه به مشغول بودن ارتش سوریه در درعا طی روزهای گذشته بر دامنه تحرکات خود افزوده‌اند اما ارتش سوریه با حمایت هوایی اجازه تحرک به آنها را نمی‌دهد.

از سوی دیگر ارتش سوریه با توپخانه مواضع تروریست‌ها را در حومه جنوبی ادلب زیر آتش قرار داد.

همزمان برخی منابع سوری ا زهدف قرار گرفتن مرکز آموزشی جبهه النصره در ادلب خبر دادند.

ادامه کارشکنی گروههای تروریستی در درعا

الوطن سوریه گزارش داد: آنچه کمیته‌های مرکزی نامیده می‌شود و وابسته به گروه‌های مسلح است به همراه داعش به دنبال مانع تراشی در مسیر اجرای نقشه راه حل و فصل اوضاع در درعا هستند.

منابع سوری در درعا اعلام کردند: نشستی میان کمیته امنیتی در استان درعا و نماینده کمیته مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در درعا البلد انجام شد و توافقاتی درباره تحویل سلاح انجام شد که گروه‌های مسلح زیر بار نرفته و تاکنون سلاح خود را تحویل ندادند.

 

همچنین طبق توافق قرار بود که گروه دیگری از مخالفان آشتی از درعا البلد خارج شوند که این کار را نکردند و احدی از این افراد خارج نشدند.

منابع سوری اعلام کردند که قرار بود که 50 فرد مسلح خارج شوند اما به نظر می‌رسد که آنها خود قدرت تصمیم گیری ندارند و تصمیماتی از خارج به آنها دیکته می‌شود.

انتهای پیام/