شهر خبر

به همت شبکه رادیویی قرآن صورت می‌پذیرد؛

آموزش حفظ بخشی از آیه ۳۰ سوره مبارکه حج در برنامه «مدرسه حفظ»

آموزش حفظ بخشی از آیه ۳۰ سوره مبارکه حج در برنامه «مدرسه حفظ»

برنامه جدید «مدرسه حفظ» در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از برنامه های مفید و آموزشی شبکه رادیویی است که تقدیم مخاطبان کودکان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه رادیویی قرآن در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن برنامه‌های مفید و آموزشی متنوعی را تهیه و پخش کرده که در سال جاری برنامه جدیدی با رویکرد متفاوت را با عنوان «مدرسه حفظ» تقدیم مخاطبان بخصوص کودکان می‌کند.

برنامه «مدرسه حفظ» سعی بر آن دارد، مخاطبان اصلی که کودکان ۷ تا ۱۱ ساله می‌باشند را بر اساس علاقه و توانمندی‌هایشان با مفاهیم آیه‌ها و چگونگی حفظ آیات آشنا کند.

در برنامه «مدرسه حفظ»، یک گروه ۲ نفره از کودکان به همراه کارشناس حفظ در استودیو حضور دارند که به صورت کلاس درس به حفظ و روخوانی طرح درس برنامه می‌پردازند. در هر برنامه یک آیه و یا یک سوره به عنوان طرح درس مطرح می‌شود و در کنار آن کارشناس مفاهیم آیات را برای کودکان توضیح می‌دهد. در زنگ دوستی مخاطبان کودک و نوجوان با حافظان هم‌سن خود آشنا شده و در زنگ داستان به مفاهیم آیه از طریق قصه پرداخته می‌شود. در هر برنامه برای تثبیت محفوظات، آیه‌های برنامه گذشته نیز مرور می‌شود.

بر اساس این گزارش در برنامه روز یکشنبه ۷ شهریور ماه به آموزش حفظ بخشی از آیه ۳۰ سوره مبارکه حج پرداخته خواهد شد و مهمان‌های کودک برنامه مائده گنجعلی ۱۱ ساله حافظ کل و مهدیه گنجعلی ۸ ساله حافظ ۲۰ جز از قرآن کریم، در زنگ داستان به آشنایی با مفاهیم آیه و در زنگ دوستی به آشنایی با حافظ کودک، طهورا آرگون ۸ ساله حافظ ۱۰ جز از قرآن کریم خواهند پرداخت. گفتنی است راوی این قسمت از برنامه فریال ترکاشوند به همراه ژانیا امیری به نویسندگی مریم دوستی می‌باشد.