شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#تهران#شهرداری تهران

ارائه خدمات الکترونیک بهشت زهرا به صورت غیرحضوری و فعال شدن سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان‌ها به صورت آنلاین


ارائه خدمات الکترونیک بهشت زهرا به صورت غیرحضوری و فعال شدن سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان‌ها به صورت آنلاین

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از ارائه خدمات الکترونیک بهشت زهرا به صورت غیرحضوری و فعال شدن سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان‌ها به صورت آنلاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد فرجود در جریان هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران اظهار کرد: این سازمان از سال 47 تاسیس شده است و سال 71 به عنوان سازمان کامپیوتری شهرداری تهران معرفی و از سال 83 نیز نام این سازمان به نام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گذاشته شد و در ادامه نیز در انتهای سال 96 ماموریت حوزه شهر هوشمند به این سازمان واگذار و دبیرخانه شهر هوشمند تشکیل شد.

وی تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و سامانه‌های مختلفی را برای دسترسی شهروندان راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد ما در شهر از حوزه فناوری محور به ارائه خدمات هوشمند تغییر پیدا کرده است و تعداد سامانه‌هایی که در این سازمان وجود دارد قابل قیاس با بسیاری از وزارتخانه‌ها نیست.

فرجود ادامه داد: حدود 10 سال پیش رویکرد حوزه فناوری به گونه‌ای دیگر بود اما هم‌اینک این رویکرد به سمت کیفیت زندگی مردم شیفت داده شده است.

وی ادامه داد: شهر هوشمند موضوعات مختلف از جمله محیط زیست، اداره بهتر شهر، حوزه حمل و نقل و ... توجه ویژه‌ای دارد و همچنین برنامه تهران هوشمند از سال 97 اجرایی و در دو فاز خواهد بود که فاز اول تا پایان سال ادامه خواهد داشت و فاز دوم که 4 ساله خواهد بود ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در حال حاضر طرح‌ها و پروژه‌هایی تعریف شده که ادامه دارد و هر سال پروژه جدیدی به پروژه قبلی اضافه خواهد شد.

فرجود با اشاره به اینکه بالغ بر 18 هزار قرارداد مختلف در سامانه‌های این سازمان ثبت شده است، گفت: سامانه دسترسی به اطلاعات، سامانه املاک، توسعه داشبوردهای مدیریت شهری، تبادل داده ها و خدمات بین دستگاه‌ها، خدمات شهروندی در حوزه حمل و نقل شهری، شفافیت، شهری گردشگری و ... از جمله خدماتی است که توسط سازمان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز ورود تجهیزات مورد نیاز سازمان فناوری با مشکلاتی ایجاد شده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر ما نیز با کاهش بودجه روبرو بودیم و مشکلاتی را برای ما در این بخش ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به شیوه نوین وصول عوارض شهری و همچنین سامانه درآمد میدان مرکزی و سامانه مدیریت فضای سبز اشاره کرد و گفت: در کنار این سامانه‌ها، سامانه ردیابی ناوگان عمومی، سیستم پایش و اعلام حریق ساختمان و همچنین راه‌اندازی شبکه بیسیم دیجیتال صورت گرفته است.

فرجود در پایان به ارائه خدمات الکترونیکی بهشت زهرا و غیرحضوری کردن خدمات شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش خواهد شد که خدمات به صورت آنلاین به شهروندان تهرانی ارائه شود.

انتهای پیام/