شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#فرانسه

اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در فرانسه و ایتالیا


اعتراضات گسترده ضد قواعد کرونایی در فرانسه و ایتالیا

روز گذشته شهروندان ایتالیایی و فرانسوی برای چندمین هفته متوالی در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعمال شده از طرف دولت‌های خود اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، مجددا هزاران فرانسوی علیه قواعد کرونایی سختگیرانه در کشورشان به خیابان ها آمدند و اعتراضات گسترده ای را برگزار کردند. این اعتراضات بخصوص علیه طرح واکسیناسیون اجباری برای کادر بهداشت و درمان و تشدید قواعد برای واکسینه نشده ها بود.

روز گذشته برای هفتمین هفته متوالی ده ها هزار فرانسوی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. آن ها همچنین علیه طرح گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن در فرانسه که از طرف دولت اعمال شده است اعتراض داشتند.

بر این اساس تنها افراد واکسینه شده، بهبود یافته از کرونا و یا کسانی که تست منفی کرونا دهند می توانند از بسیار اماکن تفریحی و تاریخی در این کشور بازدید کنند. شرکت کنندگان در اعتراضات گسترده در پاریس، پایتخت فرانسه شعار "آزادی" و "مقاومت" سر می دادند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه حدود 160 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و پلیس از دستگیری 16 معترض و زخمی شدن 3 نیروی پلیس در جریان این اعتراضات خبر داد.

از اواسط ماه جولای هر هفته شنبه ها ده ها هزار نفر از شهروندان فرانسوی به خیابان ها می آیند و علیه قواعد کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض می کنند.

به نوشته روزنامه "وینر سایتونگ" هزاران شهروند ایتالیایی هم در شهرهای مختلف این کشور علیه طرح گذر سلامت اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند.

از آنجایی که دولت ایتالیا از چهارشنبه آینده مقررات تشخیص واکسیناسیون و تست های کرونا در این کشور را گسترش می دهد در شهرهای مختلف ایتالیا روز گذشته تجمعات گسترده ای علیه این طرح در برخی شهرها برگزار شد. هزاران نفر در شهرهای رم، میلان، بواونیا، تورین و ناپل به خیابان ها آمدند.

معترضان در رم شعار آزادی آزادی سر داده و علیه دیکتاتوری سلامت شعار می دادند. معترضان به دولت ایتالیا به نخست وزیری ماریو دراگی فحش می دادند.

دولت ایتالیا از 6 آگوست برای رفتن به رستوران، سینما ، تئاتر، موزه و استخر و بسیاری اماکن دیگر ارائه یک گذر سبز سلامت که در آن نشان می دهد فرد واکسینه شده، از کرونا بهبود یافته و یا تست منفی کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد را لازم دانسته است.

انتهای پیام/