شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#تجهیزات#عراق#منابع

پرواز گسترده پهپادها بر فراز مناطق مرزی سوریه و عراق/ ورود تجهیزات جنگی به عین الاسد


پرواز گسترده پهپادها بر فراز مناطق مرزی سوریه و عراق/ ورود تجهیزات جنگی به عین الاسد

منابع عراقی از پرواز گسترده پهپادها بر فراز مناطق مرزی سوریه و عراق خبر دادند.

به گزارش گروه یین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، منابع عراقی از افزایش شمار کشته و زخمی شدگان حمله داعش به یک مرکز امنیتی میان دیالی و صلاح الدین در شب گذشته خبر دادند.

«حمزه ریاض‌» فرماندار« الضلوعیه»  گفت: بر اثر حمله تروریستی داعش به یک مرکز امنیتی در منطقه «الصندوقیه» حدفاصل شمال غربی دیالی و الضلوعیه در جنوب شرق صلاح الدین دو نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: عناصر داعشی با سلاح قناصه به نیروهای عراقی حمله کردند و طی آن درگیری رخ داد و نیروهای عراقی موفق به دفع این حمله شدند.

حمزه ریاض از انتقال زخمی شدگان به بیمارستان خبر دااد.

مناطق جنوبی صلاح الدین شاهد حملات متوالی داعش است زیرا در این مناطق هسته‌های خفته داعشی حضور دارند.

این در حالی است که حشد شعبی از دفع داعش به ناحیه الضلوعیه در استان صلاح الدین خبر داد.

سرکرده داعش در الانبار به دام افتاد

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش و کشف بمب در الانبار خبر داد و بیان کرد که این تروریست داعشی در فلوجه دستگیر شده است.

پرواز گسترده پهپادها بر فراز مرز عراق و سوریه

شفق نیوز گزارش داد: پرواز پهپادها بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه و در ارتفاع متوسط به طور شبانه روزی در راستای تدابیر پیشگیرانه کنترل مرز برای ساکنان مناطق القائم در غرب الانبار و البوکمال سوریه امری عادی و آشنا تبدیل شده است.

یک منبع مسئول در فرماندهی گارد مرزی عراق به شفق نیوز گفت: پهپادها بخش مهمی از عملیات کنترل مرز عراق و سوریه و رصد آن به منظور مقابله با ورود تروریست‌هاست.

وی تاکید کرد: پهپاد عامل مهمی در تامین مرز و نظارت آن به طور شبانه روزی است که سهم بسزایی در کنترل امنیت داخل عراق دارد.

از سوی دیگر «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق اعلام کرد که امنیت مرزهای عراق و سوریه به بهترین وضع از سال 2003 رسیده است.

وی افزود: مرز عراق و سوریه طی سالیان طولانی چالشی بزرگ برای عراق به ویژه پس از سال 2014 به سبب مخاطرات امنیتی و وجود عناصر داعشی محسوب می‌شد و داعش به دنبال نفوذ به داخل عراق و ناامن کردن آن بود.

العزاوی تاکید کرد: اوضاع با توجه به استقرار نیروهای امنیتی و به کار گرفتن دوربین‌های حرارتی که سبب کشف بسیاری از موارد نفوذ تروریست‌ها به ویژه در شب هنگام می‌شود، به بهترین وضع از سال 2003 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تامین مرز عراق و سوریه کامل نیست تاکید کرد که بیشتر مناطق مرزی امن است و باید روزنه‌های باقیمانده را هم بست.

ارسال تجهیزات نظامی به عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی از ارسال تجهیزات نظامی جدیدی از سوی ارتش آمریکا به پایگاه عین الاسد در غرب الانبار عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: یک کاروان شامل ادوات و تجهیزات جنگی از بصره به پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش «هیت» در الانبار عراق وارد شده است.

به گفته این منبع، این اقدام در راستای اقدامات پیشگیرانه نیروهای آمریکایی برای حمایت این پایگاه از حملات راکتی و پهپادی است.

این منبع عراقی از اسکورت این کاروان تجهیزات جنگی از سوی شرکت‌های امنیتی آمریکایی و پهپادهای آمریکایی هم خبر داد.

انتهای پیام/