شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استان کشور

هشدار طوفان گردوخاک در ۵ استان

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۶/۰۷| هشدار طوفان گردوخاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا در برخی استن‌ها نسبت به طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور هشدار صادر کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری پیش بینی شده است.

امروز و فردا در ارتفاعات مازندران، شرق تهران و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر  رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. امروز و فردا در نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در برخی ساعات سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ : خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره