شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

پشت پرده لطف جنجالی فدراسیون به عاملان تقلب و تبانی در فوتبال ایران

رای کمیته استیناف در خصوص تخلف باشگاههای شاهین بندرعامری ، قندی یزد ، سردار بوکان ، شهرداری ماهشهر، پاس همدان و میلاد تهران

کمیته استیناف

کمیته استیناف رای خود را در خصوص تخلف برخی از باشگاه های لیگ دسته دوم فوتبال ایران به طرفیت کمیته اخلاق صادر کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کمیته استیناف رای خود را در خصوص باشگاههای شاهین بندرعامری، قندی یزد، سردار بوکان، شهرداری ماهشهر، پاس همدان و میلاد تهران به طرفیت کمیته اخلاق صادر کرد.

رای قطعی صادره از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص استیناف باشگاهاهای شاهین بندرعامری، قندی یزد، سردار بوکان، شهرداری ماهشهر، پاس همدان و میلاد تهران به طرفیت کمیته اخلاق به شرح زیر است:

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به تصدی امضاء کنندگان ذیل تشکیل شده است با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح ذیل مبادرت به اصدار رای می نماید.
رای کمیته استیناف در خصوص تخلفات انجام شده از سوی برخی تیم های حاضر در گروه دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور از حیث تبانی به منظور کسب نتایج دلخواه، اوراق پرونده و تحقیقات انجام گرفته چنین حکایت دارد که در پایان هفته بیست و چهارم، تیم مس شهر بابک با ۵۵ امتیاز و تفاضل گل ۳۰ در صدر و تیم شهید قندی یزد با ۳۹ امتیاز و تفاضل گل ۱۴ در رده دوم و تیم شاهین بندر عامری با ۳۹ امتیاز و تفاضل گل ۱۰ در رده سوم و تیم شهرداری ماهشهر با ۳۶ امتیاز و تفاضل گل ۶ در رده چهارم قرار داشته اند . که بالتبع برای حضور در مرحله پلی آف کسب مقام دوم در گروه تیمی مذکور، برای تیم های دوم به بعد حائز اهمیت بوده است ، لذا در هفته بیست و پنجم مصادف با ۱۴۰۰/۴/۸، تیم شهید قندی یزد موفق می شود با نتیجه ۲ بر صفر تیم شهرداری بم را شکست دهد و شهرداری ماهشهر نیز با نتیجه ۲ بر ۱ تیم مس شهر بابک را شکست می دهد و تیم شاهین بندر عامری با نتیجه ۲ بر صفر در مقابل تیم سردار بوکان به پیروزی می رسد، از اینرو در پایان هفته بیست و پنجم امتیازات چنین می شود :
مس شهر بابک با ۵۵ امتیاز و تفاضل گل ۲۹ در صدر شاهین بندر عامری با ۴۲ امتیاز و تفاضل گل ۱۷ در رده دوم ، شهید قندی یزد با ۴۲ امتیاز و تفاضل گل ۱۶ در رده سوم و شهرداری ماهشهر با ۴۲ امتیاز و تفاضل گل ۱۱ در رده چهارم قرار می گیرند .
نتایج نهایی هفته بیست و ششم و پایانی لیگ در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۲۳چنین است :
مس شهر بابک با ۵۸ امتیاز و تفاضل گل ۳۲ در صدر گروه و تیم شهید قندی یزد با برد ۱۰ بر ۱ مقابل تیم سردار بوکان با ۴۵ امتیاز و تفاضل گل ۲۵ در رده دوم و تیم شاهین بندر عامری با برد ۶ بر ۱ مقابل تیم میلاد مهر تهران و کسب ۴۵ امتیاز و تفاضل گل ۲۱ در رده سوم و تیم شهرداری ماهشهر نیز با برد ۶ بر ا مقابل تیم پاس همدان و کسب ۴۵ امتیاز و تفاضل گل ۱۷ در رده چهارم قرار می گیرد.
على ایحال آنچه که مورد بررسی و منتج به صدور حکم از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال واقع شده است تبانی حاصل در بازی بین تیم های شاهین بندر عامری و سردار بوکان در هفته بیست و پنجم و بازی تیم های شهید قندی یزد مقابل سردار بوکان و شهرداری ماهشهر مقابل پاس همدان در هفته بیست و ششم می باشد که به حکم صادر شده است و اعتراضات انجام شده بدین شرح است:
۱- تیم سردار بوکان با وکالت محمد صابر مهدوی موید و سید محمد رسول باختر به لحاظ تبانی با تیم های شاهین بندر عامری و شهید قندی یزد محکوم به سقوط به لیگ استانی و پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی شد.
۲- سروش سعیدی بازیکن تیم سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی، محکوم به محرومیت مادام العمر و پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی شد.
۳- بهنام رسولی نیا بازیکن تیم سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی، محکوم به پنج سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی شد.
۴-امید سلطانی بازیکن سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی ، محکوم به پنج سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی شد.
۵- سید مصطفی نوربخش بازیکن سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی، محکوم به پنج سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی شد.
۶- مهران مراد علی بازیکن سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی، محکوم به دو سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی شد.
۷- رسول طهماسبی بازیکن سردار بوکان به لحاظ مشارکت در تبانی، محکوم به یک سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی شد.
۸- بابان کریمی رئیس هیات مدیره باشگاه سردار بوکان و ۹-  سلیمان تحریریان مدیر عامل باشگاه سردار بوکان و  ۱۰- آزاد آفریدونی سرپرست تیم سردار بوکان با وکالت ناصر ارضی، هر سه نفر به لحاظ مشارکت در تبانی و عدم فیلمبرداری دقایق پایانی بازی مقابل شاهین بندر عامری در هفته بیست و پنجم هریک به دو سال محرومیت و پرداخت پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
۱۱- تیم شهید قندی یزد با نمایندگی حقوقی جمال اکبری به لحاظ تبانی با تیم سردار بوکان، محکوم به سقوط به لیگ دسته سوم کشور و پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی شد.