شهر خبر

پس از انفجارهای روز پنجشنبه؛

آمریکا درباره تهدید امنیتی در فرودگاه کابل به اتباعش هشدار داد

آمریکا درباره تهدید امنیتی در فرودگاه کابل به اتباعش هشدار داد

وزارت امور خارجه آمریکا نیز یک روز پس از سفارت این کشور در کابل، طی هشداری از اتباع آمریکایی خواست از حضور در ورودی های فرودگاه کابل اکیدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر از شهروندان این کشور که در اطراف فرودگاه کابل حضور دارند، خواست که فوراً این محل را به دلیل وجود آنچه که به زعم این وزارتخانه تهدیدی خاص و موثق عنوان شده، ترک کنند.

هشدار وزارت خارجه آمریکا که صبح امروز یکشنبه صادر شده است می گوید که اتباع آمریکایی باید فعلاً از رفتن به سوی فرودگاه و همچنین حضور در هر کدام از ورودی های این فرودگاه اجتناب کنند. هشدار فوق به طور خاص از ورودی جنوبی (میدان فرودگاه)، (محل) وزارت کشور جدید و ورودی نزدیک به پمپ بنزین پنجشیر در شمال غربی فرودگاه نام برده است.

پیشتر نیز سفارت آمریکا در کابل از شهروندان این کشور خواسته بود به دلیل تهدیدهای امنیتی، از حضور در فرودگاه کابل خودداری کنند.

این سفارتخانه در بیانیه ای افزود: شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در ابی گیت، گیت شرقی و شمالی هستند باید فوراً محل را ترک کنند.

این سفارتخانه همچنین از شهروندان آمریکایی خواست از تردد در معابر شلوغ خودداری کرده و مقررات منع تردد را نیز رعایت کنند.

پیش از آن نیز هشداری با مضمون مشابه از سوی پنتاگون صادر شده بود. اکنون و با احتساب هشدار وزارت خارجه، این سومین بار است که آمریکا به اتباعش نسبت به وجود تهدید های امنیتی در فرودگاه کابل، هشدار می دهد.

هشدار جدید وزارت خارجه آمریکا و هشدارهای قبلی سفارت این کشور در کابل در حالی است که عصر روز پنج شنبه، فرودگاه کابل صحنه انفجارهایی بود که به کشته شدن دستکم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی منجر شد.