شهر خبر

در دیدار امیرعبداللهیان؛

برهم صالح: عراقی امن و باثبات عنصری اساسی برای امنیت منطقه است

برهم صالح: عراقی امن و باثبات عنصری اساسی برای امنیت منطقه است

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران امنیت و ثبات عراق را عنصری اساسی برای صلح و امنیت در منطقه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، دفتر رئیس جمهور عراق از دیدار «برهم صالح» با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در حاشیه اجلاس بغداد خبر داد.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه بین بغداد-تهران، اهمیت این روابط و ضرورت تقویت آن در زمینه های مختلف بحث و رایزنی کردند.

فعالسازی تفاهمات و توافقنامه های منعقده بین دو طرف در زمینه های اقتصادی و تقویت مبادلات تجاری از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار برهم صالح و امیرعبداللهیان اعلام شده است.

برهم صالح در این دیدار گفت که هدف عراق این است که با روابط متعادل خود به صلح و ثبات در منطقه و پایان دادن به تنش ها کمک نماید و عرصه ای برای تلاقی منافع ملت ها باشد.

وی همچنین اجلاس روز شنبه بغداد را گامی مهم در راستای تحقق این دورنماهای مشترک از طریق ایجاد چارچوب ها و تفاهمات موردنظر برای آینده منطقه برشمرد.

رئیس جمهور عراق افزود: چالش های متعددی که تمام کشورهای منطقه به صورت مشترک با آن مواجه هستند و در راس آنها رویارویی با تروریسم و اوضاع بهداشتی، خطرات تغییرات آب و هوایی و حمایت از محیط زیست نیازمند گفتگو و تکیه بر مشترکات است.

وی در عین حال عراقی امن و باثبات و دارای حاکمیت را عنصری اساسی برای امنیت و ثبات منطقه ای برشمرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که وزیر خارجه ایران در این دیدار دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از برهم صالح برای سفر به ایران را به وی منتقل کرد.