به گزارش برنا؛ وضعیت نامناسب دختر نوجوان، تنها یک راه چاره داشت و آنهم انجام جراحی سختی بود که باید با فداکاری شخص دیگری صورت میگرفت اما در کمال ناباوری این اقدام صورت نگرفت، فقط به دلیل اینکه این بیمار دختر بود و جنسیتش برای خانواده آنطور که باید اهمیت نداشت.

"کانچان کوماری" از کشور هند دو ماه پیش احساس ناراحتی بسیار شدید در قسمت کلیه کرد و خانواده، او را به بیمارستان بردند. درد او آنقدر شدید بود که به کمرش هم انتقال پیدا کرده و عملا او را زمین گیر کرده بود.

بعد از آزمایش های متعدد، پزشکان متوجه یک نارسایی حاد کلیوی در او شدند و به خانواده اش گفتند که او به صورت اورژانسی نیاز به پیوند کلیه دارد تا احتمال زنده ماندنش افزایش پیدا کند اما متاسفانه خانواده هیچ تمایلی به اهدای کلیه خودشان به دخترشان نشان ندادند زیرا عقیده داشتند که او دختر است و ارزشش به اندازه ای نیست که بخواهند به او کلیه اهدا کنیم.

پدر او به پزشکان اینگونه پاسخ داد:چه کسی به او کلیه اهدا می کند؟ او یک دختر است. جالب است بدانید که مادر این دختر هم هیچ علاقه ای به اهدای کلیه اش به فرزند خود نداشت. رد کردن درخواست اهدای کلیه، مساوی با کمک به مرگ این دختر بود و یک موج خبری بسیار شوکه کننده را در کل جهان ایجاد کرد.

پدربزرگ این دختر هم عقیده داشت که نباید اهدای کلیه انجام شود در غیر این صورت جان کل خانواده به خطر می افتد، زیرا اگر پدر بخواهد کلیه اش را به دخترش اهدا کند، دیگر نمی تواند با یک کلیه کار کند و قطعاً زندگی او و کل خانواده به هم می ریزد.

پزشکان اعلام کردند که هر دو کلیه های این دختر از کار افتادند و به صورت اورژانسی نیاز به پیوند دارد. جراحی او هم حدود 100000 دلار هزینه داشت اما هیچ تضمینی برای زنده ماندن وجود نداشت.

درست است که خانواده او بسیار فقیر بودند و نمی توانستند هزینه پیوند کلیه را برعهده بگیرند اما هیچ تلاشی هم برای اهدای کلیه نداشتند و خیلی راحت دخترشان را به خانه آوردند تا خودشان از او مراقبت کنند. این دختر هندی 16 ساله در نهایت به دلیل نارسایی حاد کلیوی از دنیا رفت؛ فقط به خاطر اینکه خانواده اش به دلیل دختر بودنش، حاضر نشدند به او کلیه اهدا کنند.

جالب است بدانید که در کشور هند 77 درصد اهدا کنندگان کلیه را خانم ها تشکیل میدهند اما فقط هشت درصدشان، دریافت کنندگان کلیه هستند.