شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#دیپلماسی

آغاز دیپلماسی ایران با کشورهای عربی/ دیدار امیرعبداللهیان با همتای کویتی و نخست‌وزیر عراق

کدخبر: 436581
اقتصادنیوز، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بغداد با همتای کویتی خود و نخست وزیر عراق خود دیدار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرگزاری فارس به بغداد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست منطقه ای حمایت از عراق با «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه دولت کویت دیدار و ضمن قدردانی از حضور وی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی امیر کویت در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با مرور بر روابط دوکشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی، بر ضرورت فعال سازی روابط و به فعلیت در آوردن توافقات پیشین دو کشور تاکید کرد و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گشایش همکاری‌های فیمابین را مورد تصریح قرار داد.

امیرعبداللهیان با تشریح دیدگاه دولت سیزدهم در حوزه سیاست همسایگی و اهمیت همکاری بین کشورهای منطقه، از هرگونه اقدام برای فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور با بهره گیری از روش‌های خلاقانه اعلام حمایت کرد.

احمد ناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه دولت کویت نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیر کویت به رئیس جمهور کشورمان ضمن برشمردن ضرورت های منطقه در نگاه به آینده از ابعاد مختلف، نقطه نظرات خود در زمینه ضرورت فعال کردن همکاری ها خصوصا تنظیم آن در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری ها را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره پروژه های اقتصادی فیمابین و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین با  الکاظمی نخست وزیر عراق گفت و گو کرد.

A0mCgB0eeasd

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست حمایت از عراق، حضور خود به نمایندگی از ریاست جمهوری کشورمان را تاکیدی بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از عراق خواند.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص پروژه های اقتصادی فیمابین که منافع اقتصادی آن به دو کشور باز می گردد و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین نیز با نخست وزیر عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

مصطفی الکاظمی نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حسن همجواری و راهبردی دانستن روابط دو کشور،  از نقش سازنده و پایدار ایران در حمایت از عراق و همچنین حضور هیأت عالیرتبه ایرانی در نشست منطقه ای حمایت از عراق قدردانی کرد.