شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رئیس جمهور

ادعای منابع آمریکایی درباره قول نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا درباره ایران

کدخبر: 436565
اقتصاد نیوز : دو منبع ناشناس به آکسیوس گفته اند که کاخ سفید از این پیام بنت راضی بوده و «باربارا لیف» از مشاوران ارشد بایدن در خاورمیانه نیز این پیام را به نمایندگان سازمان‌های یهودی آمریکا منتقل کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع آمریکایی مدعی شدند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور آمریکا قول داده که مخالفت علنی با توافق هسته ای ایران در پیش نگیرد.

یک رسانه آمریکایی مدعی شده که در جریان دیدار اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا، «نفتالی بنت» به بایدن قول داده که مخالفت علنی با برجام را به مانند نخست وزیر پیشین این رژیم در پیش نگیرد.

این گزارش را پایگاه آمریکایی اکسیوس منتشر کرده و به نقل از دو منبعی که در این مذاکرات حضور داشتند، مدعی شد: بنت به بایدن در دیدار روز جمعه در کاخ سفید گفت با وجود مخالفتش با بازگشت آمریکا به برجام، اما در نظر ندارد مثل نتانیاهو مبارزه علنی علیه برجام را در پیش بگیرد.

در این گزارش گفته شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی این وعده خود را در دیدارهای قبلی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز مطرح کرده است.

همچنین دو منبع ناشناس به آکسیوس گفته اند که کاخ سفید از این پیام بنت راضی بوده و «باربارا لیف» از مشاوران ارشد بایدن در خاورمیانه نیز این پیام را به نمایندگان سازمان‌های یهودی آمریکا منتقل کرده است.

منابع آمریکایی پیشتر گفته بودند که بنت در دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار مدیریت روابط تل آویو و واشنگتن با وجود برخی اختلافات شده و بر این موضوع تاکید کرده که روابط دو طرف می‌تواند روبه گسترش تداوم یابد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته برای دیدار با مقامات و رهبران آمریکا به واشنگتن سفر کرد. سفر بنت به آمریکا در بدترین شرایط ممکن انجام شده است. دیدار بنت با وزرای دفاع و خارجه آمریکا با تعویق چند ساعته و ملاقاتش با جوبایدن با یک روز تأخیر انجام گرفت.