به گزارش برنا، این پژوهش با تاکید بر رویکردهای برون‌مرزی صداوسیما در مرداد 1400 توسط واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما منتشر شد.

تبیین مضامین محوری؛ شناخت نقاط قوت و ضعف؛ صورت‌بندی بازنمایی‌های مثبت، منفی و خنثی؛ واکاوی الگوواره‌های گفتمانی و نظام‌های نشانه‌ای صحنه‌های کلیدی؛ تحلیل ابعاد محتوایی- مضمونی و ساختاری- فرمی به ویژه فیلم نامه در سریال تلویزیونی ملکاوان بر اساس رویکردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی برون مرزی صداوسیما به همراه ارائه پیشنهادهایی جهت تولیدات سریال‌های تلویزیونی برای شبکه های برون مرزی صداوسیما از جمله ارکان و محورهای اصلی این پژوهش است.

پژوهش «تحلیل مضمون و نشانه‌شناسی سریال تلویزیونی ملکاوان» به اهتمام واحد پژوهش های کاربردی به قلم محمود ترابی اقدم  نظارت علمی دکتر سیدصادق مرکّبی رئیس دانشکده رادیو و تلویزیون دانشگاه صداوسیما و ارزیابی علمی دکتر مرسده نیک بخش نگاشته شده است.

علاقه مندان و دانشجویان حوزه علوم سیاسی، روابط بین الملل و هنر برای دسترسی به این پژوهش و موضوعات مشابه می توانند به سایت پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی به آدرسarc.irib.ir مراجعه کنند.