شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#فرانسه

اعتراضات فرانسوی‌ها علیه سیاست‌های کرونایی«ماکرون»

فرانسه

اعتراضات هزاران نفری مردم فرانسه علیه سیاست‌های کرونایی ماکرون در هفتمین هفته متوالی امروز نیز در شهر پاریس در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از شهروندان فرانسوی امروز شنبه در اعتراض به صدور «گذرنامه سلامت» برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در پاریس تظاهرات کردند.

این تظاهرات مردمی هفتمین راهپیمایی اعتراضی است که در هفته‌های گذشته و به صورت متوالی علیه سیاست‌های ماکرون برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در تظاهرات هفته گذشته حدود ۱۷۵ هزار نفر شرکت کردند که اندکی کمتر از تجمع اعتراضی ۲۱۰ هزار نفری هفته های پیشین در این کشور بود.

اعتراضات فرانسوی‌ها علیه سیاست‌های کرونایی«ماکرون»

تصاویر ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان می دهد که گروه های مدنی زیادی از جمله جلیقه زردها به اعتراضات مردم پاریس علیه رییس جمهور این کشور ملحق شده اند.

مطابق با این قانون، همراه داشتن «گذرنامه سلامت» برای حضور در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها الزامی است؛ لذا فقط افراد واکسینه شده یا کسانی که تست کرونا منفی داشته باشند می‌توانند از کافه‌ها، قطارهای درون شهری یا هواپیما استفاده کنند.

معترضان بر این باورند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» راه انداخته و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

تظاهرات مشابه هفته های گذشته با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه به خشونت گراییده شد.

منبع: مهر