شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#باشگاه پرسپولیس#فوتبال

وحید قلیچ در گفت‌وگو با خبرورزشی:

مجیدی عذرخواهی نکند بی‌خیالش نمی‌شوم/ لعنت به من که فوتبالیست شدم/ استقلالی‌های جام ندیده برای جذب یک۳۴ساله جشن می‌گیرند/ آقای کمک سرپرست راجدی نگیرید

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در اظهار نظری از وضعیت مالی این روزهایش گلایه کرد و گفت: کاش هیچوقت وارد فوتبال نمی‌شدم. خدا لعنت کند مرا که فوتبالیست شدم.

مجیدی عذرخواهی نکند بی‌خیالش نمی‌شوم/ لعنت به من که فوتبالیست شدم/ استقلالی‌های جام ندیده برای جذب یک۳۴ساله جشن می‌گیرند/ آقای کمک سرپرست راجدی نگیرید
خبرورزشی -

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات شلوغی را تا الان پشت سر گذاشته است. در این خصوص و البته بازی حساس مقابل استقلال تاجیکستان با وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

عملکرد پرسپولیس را در نقل و انتقالات چطور دیدید؟

به نظرم کلا بازیکنان بین پرسپولیس، سپاهان و استقلال تقسیم شدند و این ۳ تیم باز هم مدعی قهرمانی خواهند بود. پرسپولیس بعد از جدایی ۳ بازیکن اصلی اش توانست بازیکنان خوبی جذب کند ولی فکر می کنم این تیم هنوز به یک مهاجم گلزن نیاز دارد. با این حال به نظرم عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات تا حالا خوب بوده است و امیدوارم تیم محبوبم بتواند فصل بعد هم قهرمان شود.

در مورد جدایی کنعانی زادگان، نوراللهی و مغانلو چه صحبتی دارید؟

خب وقتی این بازیکنان پیشنهاد خوب از خارج از ایران دارند و می توانند قراردادهای آنچنانی ببندند چرا این کار را نکنند؟ من که عاشق پرسپولیس بودم و همه زندگی ام را برای این تیم گذاشتم الان چه چیزی دارم؟ حتی یک خانه ۴۰ متری از خودم ندارم و هر لحظه ممکن است صاحب خانه مرا بیرون بیندازد. من مطمئنم حتی اگر بمیرم مرا نمی برند در قطعه نام آوران دفن کنند و یک قبر به من نمی دهند. فکر می کنم اگر بمیرم هم باید خودم پول قبر بدهم که ندارم. زمان ما قبل از شروع تمرین در زمین شماره ۲ امجدیه پروین می کفت امضا کنید و بعد بروید لخت شوید. نه پولی بود و نه امکانات. مگر می توانستیم روی حرف علی آقا حرفی بزنیم. خدا مرا لعنت کند که فوتبالیست شدم. کاش هیچوقت این کار را نمی کردم و وارد فوتبال نمی شدم. اگر وارد هر شغلی شده بودم اوضاع زندگی ام خیلی بهتر بود. حالا این بچه ها هم به فکر خانواده و آینده شان هستند و کار عقلانی می کنند. هرچند نباید از این نکته غافل شد که در خود ایران هم الان پول خوبی به بازیکنان می دهند.

ولی شما شدیدا به شهریار مغانلو تاختید ...

قضیه این آقا فرق می کند. ندیدم تعصب یک نفر بعد از ۶ ماه تمام شود. اینکه به سپاهان رفته به من مربوط نیست. او هر جا دلش خواست می توانست برود ولی حق نداشت به هواداران پرسپولیس بی احترامی کند و عکس هایش با پیراهن پرسپولیس را پاک کند. درست است مغانلو برای پرسپولیس زحمت کشید ولی مگر رونالدو و مسی از بارسلونا و یوونتوس جدا شدند عکس هایشان را پاک کردند؟ بازیکنان ما باید این رفتارهای حرفه ای را یاد بگیرند.

بعد از جذب قاسمی نژاد توسط استقلال، فرزاد مجیدی اعلام کرد دربی نقل و انتقالاتی را بردیم. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من نمی دانم واقعا جذب یک بازیکن ۳۴ ساله آنقدر خوشحالی دارد؟ استقلالی‌ها آنقدر جام نگرفتند و شاهد موفقیت‌های پرسپولیس بودند که به خاطر یک بازیکن معمولی که حتی یک بازی ملی ندارد جشن می گیرند. این آقای کمک سرپرست هم کلا زیاد حرف می زند ولی نباید خیلی به حرف‌هایش توجه کرد.

من دیدم زیاد در مورد فرهاد مجیدی پست می گذارید. دلیل این موضوع چیست؟

من خیلی از مسائل را نمی توانم بگویم ولی این آقا بارها به من توهین کرد و به گوش من رسید. درست است ما مثل مجیدی پولدار نیستیم ولی همیشه به بزرگترها احترام می گذاریم. تا این آقا از من عذرخواهی نکند من بیخیالش نمی شوم و ولش نمی کنم.

خیلی ها معتقدند حامد لک باید به تیم ملی دعوت می شد. به نظر شما چرا این اتفاق نیفتاد؟

واقعیت این است که خیلی علاقه ندارم در مورد لک حرف بزنم.

چرا؟

بارها از این گلر تعریف کردم ولی حتی یکبار نه حالی از ما پرسید و نه تشکر کرد. می خواهم بگویم لک اگر ۲ سال است به پرسپولیس آمده، من ۱۲ سال در این تیم بودم. ولی اینکه طرف با وجود عملکرد خوب دعوت نمی شود را مربی‌اش باید پیگیری کند و از فدراسیون بپرسد. در مورد مربی‌اش هم تا حرفی می‌زنیم فورا علی پروین زنگ می‌زند و می‌گوید در کارشان دخالت نکن. من هم که نمی‌توانم به علی پروین نه بگویم. به خاطر همین باید سکوت کنم و در مورد آن حرفی نزنم.

در حال حاضر به نظر شما بهترین گلر ایران چه کسی است؟

خب معلوم است علیرضا بیرانوند با اختلاف بهترین گلر ایران است و فعلا کسی نمی تواند او را بگیرد.