شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوخت#رسانه‌ها#کشتی

محورهای رسانه های لبنان؛

۶۰ درصد لبنانی ها موافق خرید سوخت از ایران هستند

۶۰ درصد لبنانی ها موافق خرید سوخت از ایران هستند

رسانه‌های لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که ارسال کشتی حامل سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به این کشور، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

النشره لبنان با اشاره به موضع گیری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان درباره اعزام کشتی ایرانی حامل سوخت برای مردم لبنان آورده است: نجیب میقاتی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان درباره اعزام نفتکش های ایرانی به لبنان گفت: نمی توانم بگویم «نه» وقتی جایگزینی ندارم.

روزنامه الاخبار لبنان می نویسد: بر اساس نظرسنجی موسسه بین المللی اطلاعات (الدولیة للمعلومات)، ۶۰ درصد لبنانی ها موافق خرید سوخت از ایران هستند.

روزنامه الجمهوریه لبنان هم در مطلبی عنوان کرد: موضوع اعزام نفتکش های ایرانی به لبنان را نباید صرفا یک مساله لبنانی دید بلکه باید این مساله را در چارچوب بزرگتر تحولات منطقه و خروج ایران از سیاست تدافعی در دوره ترامپ و آماده شدن برای یک رویارویی دانست.

این روزنامه با اشاره به روند تشکیل دولت لبنان هم آورده است: منابع غربی می گویند اطلاعاتی در دست دارند که نشان می دهد در افق پیش رو در لبنان دولتی تشکیل نمی شود.

روزنامه البناء لبنان نوشت: انتقام ترور قاسم سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است که ما شاهد آغاز روند آن هستیم.