شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#وزیر جدید#کرونا#وزارت کشور#وزیر کشور
گزارش|

قرارگاه‌های عملیاتی کرونا و تنظیم بازار؛ ۲ اولویت وزیر جدید کشور

وزیر کشور در بدو آغاز به‌کار به مسئله مهم مهار کرونا تأکید کرد و گفت: در رابطه با مشکلاتی که مردم دارند باید مسائل را دنبال کنیم طبیعتاً یکی از مسائل هم کرونا است قرارگاه‌های عملیاتی کرونا در وزارت کشور را جزء موضوعات اولیه ما خواهد بود.
خبرگزاری میزان - وکلای ملت روز چهارشنبه سوم شهریورماه با ۲۶۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و سه رای ممتنع، با تصدی وزارت کشور توسط احمد وحیدی موافقت کردند.

وحیدی متولد سال ۱۳۳۷ شیراز و دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است که عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، عضو هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.

احمد وحیدی یکی از وزاریی است که روز پنجشنبه و بلافاصله پس از اتمام اولین جلسه هیئت دولت، در دفتر کار خود در ساختمان فاطمی حاضر شد و کار خود را آغاز کرد.
 
وزیرکشور
 

وحیدی در بدو ورود به اتاق کار خود در وزارت کشور جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق به من داده شد که بتوانم در این سنگر باشم امانت بزرگی است این امانت را طوری حفاظت کنیم که مورد رضایت خداوند باشد.

وی با بیان اینکه در چارچوب‌های قانونی و ارزش‌های انقلابی با تمام توان در خدمت مردم خواهیم بود؛ تصریح کرد: در این شرایط بسیار مهم و حساس کشور عزیز و سربلند مان باید بتوانیم مطالبات مردم را به نحو موثری انجام دهیم.

وزیر کشور با تشریح این موضوع که طبیعتا امروز قبل از هر چیزی رسیدگی به مطالبات مردمی در صدر توجهات قرار دارد؛ خاطر نشان کرد: در رابطه با مشکلاتی که مردم دارند باید مسائل را دنبال کنیم طبیعتا یکی از مسائل هم کرونا است قرارگاه‌های عملیاتی کرونا در وزارت کشور را جزء موضوعات اولیه ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر دستورکار‌های مهم پیش رو اشاره کرد و گفت: مسائل مرتبط با وزارت کشور از جمله استانداران، فرمانداران، شهرداران و بخشداران برای چگونگی کمک به معیشت مردم و رفع مشکلات شان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
 
وزیرکشور
 
وحیدی در خصوص تحولات افغانستان هم بیان داشت: با توجه به مواردی که همگی مستحضر هستند در افغانستان بعضی از مردم این کشور به مرز‌های ما آمدند و با ترتیبی که انجام شد به خوبی ساماندهی شدند و همچنین با هماهنگی‌هایی که با مسئولین دولتی در افغانستان شده بخشی از این‌ها برگشتند بخشی هم برخواهند گشت و هم اکنون مشکلی در مرز‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طبیعتا افغانستان یک همسایه مهم ما است و با گفت‌وگو‌های گروه‌ها و جریان‌های مختلف در غیاب امریکایی‌ها ناآرامی در منطقه نداریم و در این بستر جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه حامی ملت بزرگ افغانستان است.


اولین جلسه کاری وزیر کشور، حضور در نشست امروز استانداران سراسر کشور بود که به صورت ویدئو کنفرانسی با دو محور مدیریت و مهار بیماری کرونا و تنظیم بازار برگزار شد.
 
 
وزیرکشور
وی در این نشست با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در کشور در کمک به بهبود معیشت مردم و مهار بیماری کرونا استفاده کنیم؛ گفت: در نشست امروز موضوعات مهم و اساسی کشور را به صورت ویدئوکنفرانسی با استانداران سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وحیدی با اشاره به اینکه در نشست امروز آخرین وضعیت اقتصادی، سیاسی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت: تصریح کرد: به صورت مشخص دو موضوع کرونا و مسائل تنظیم بازار با استانداران بحث شد و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خوبی از سوی استانداران مطرح شد.

وزیر کشور در ادامه صحبت هایش گفت: درخصوص دو موضوع تنظیم بازار و کرونا در سطح شورا‌های مختلفی که در دولت تشکیل خواهد شد؛ دغدغه‌های ملت عزیزمان را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های خوبی هم در زمینه مهار بیماری کرونا و هم مدیریت مسائل مربوط به تنظیم بازار در کشور وجود دارد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برای حل مسائل مردم برداریم.
 
وزیرکشور

اما دومین برنامه رسمی وزیر کشور دولت سیزدهم همراهی رئیس جمهور در اولین سفر استانی به خوزستان بود.

وحیدی در کنار «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو، «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور را در این اولین سفر استانی همراهی کردند.


وحیدی در کنار رئیس جمهور و در چهارمین روز از هفته دولت در نشست با عشایر خوزستان شرکت کرد؛ در این نشست تاکید شد که مشکلات حوزه آب را باید با همکاری خود مردم و عشایر حل کرد؛ لذا باید مردم با مشارکت حداکثری به صحنه بیایند تا مشکلات در این رابطه کاهش پیدا کند.
 
 
وزیرکشور
 

احمد وحیدی در جلسه شورای اداری خوزستان که روز جمعه پنجم شهریورماه با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به لزوم فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و ارتباط با کشور عراق گفت: این کار باید با همکاری استان خوزستان انجام شود تا بتوانیم با حضور در استان بصره عراق، اقتصاد این کشور را در دست بگیریم.

وحیدی تصریح کرد: این ظرفیت در خوزستان وجود دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانیم شاهد آورده بسیار خوبی برای کشور و استان خوزستان باشیم و اشتغال بسیار خوبی نیز در مرز‌های استان خوزستان ایجاد خواهد شد.
 
وزیرکشور
وی گفت: با همکاری‌هایی که می‌توانیم با کشور عراق داشته باشیم، می‌توانیم وضعیت بسیار خوب و آورده بسیار خوبی برای طرفین و استان خوزستان داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی اهواز گفت: متروی اهواز تبدیل به یک نمود در ناکارآمدی شده است که باید سر و سامان یابد و از این حالت خارج شود.

به هر روی، آغاز به کار وزیر جدید کشور با سرعت و قوت فزاینده‌ای آغاز شده که نوید بخش روز‌های خوب برای مردم است.

 

 
انتهای پیام/