شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اصلاح‌طلبان#جدید#شهردار

گزارش مشرق/

پشت پرده پروژه هجمه اصلاح‌طلبان علیه شهردار جدید تهران چیست/ نگرانی از افشاگری واگذاری‌های پرحاشیه تا قراردادهای صوری

به گزارش مشرق؛ زمزمه‌هایی درباره کشف اسناد و پرونده‌های مفاسد اصلاح‌طلبان در دوره چهارساله شهرداری تهران و احتمال برخورد زاکانی با آنها باعث شده تا اصلاح‌طلبان پروژه کاهش مشروعیت شهردار جدید را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، از روزی که احتمال انتخاب دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس و کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان شهردار جدید تهران رسانه‌ای شد، رسانه‌ه‌های اصلاح طلبان تمام قد به صحنه آمدند تا از تحقق آن جلوگیری کنند.

تهمت زدن به شورای ششم شهر تهران مبنی بر سیاسی کاری بجای تخصص گرایی، عدم نداشتن تجربه کار در شهرداری، عدم تطبیق مدرک دکتر زاکانی با مدیریت شهری، غیرقانونی بودن بودن انتخاب دکتر زاکانی توسط شورای شهر تنها بخش کوچکی از این هجمه سنگین بود تا بتوانند شورای شهر و شهردار منتخبش را زمین گیر کنند.

در اقدام دیگری محمدرضا جلایی پور عضو حزب منحله مشارکت و از چهره های نزدیک به خاتمی، با ایجاد کمپینی در فضای مجازی سعی کرد بر وزارت کشور دولت روحانی فشار آورد تا مانع از صدور حکم وی شود.

پس از انتخاب وزرای جدید و جایگزینی دکتر وحیدی بجای رحمانی فضلی کماکان این فشارها ادامه دارد تا در صورتی که بتوانند مانع از صدور حکم شوند و اگر هم حکم صادر شد ان را غیرقانونی و سیاسی جلوه دهند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از تکنیک جمع‌آوری امضاهای صوری و کمپین‌های مجازی فاقد اعتبار برای فضاسازی علیه وزیر کشور جدید، تنها با نیت منصرف کردن زاکانی از پرداختن به مفاسد متعدد و متنوع اصلاح‌طلبان و یا کم کردن اثر افشاگری‌ها و برخوردها با این مفاسد است.

این خبر حاکی است زمزمه‌هایی درباره کشف اسناد و پرونده‌های مفاسد اصلاح‌طلبان در دوره چهارساله شهرداری تهران و احتمال برخورد زاکانی با این تخلفات باعث شده تا اصلاح‌طلبان در یک اقدام پیش‌دستانه، پروژه کاهش مشروعیت شهردار جدید را کلید زده و برخوردهای احتمالی زاکانی با عناصر خود را سیاسی جلوه دهند.