شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#تجهیزات#بمباران

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش


دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش

نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند بنابراین بهانه حمله به داعش حکایت از دور تازه بحران دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرودگاه کابل این روزها در کانون توجه رسانه‌ها و اظهارنظرهای مختلف قرار گرفته است. در پی  انفجارهای پنجشنبه گذشته (4 شهریور) در کابل که بیش از یکصد کشته برجا گذاشت حتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز دستور عملیات علیه گروه تروریستی داعش را صادر کرده است.

درباره انفجار کابل، فاکس نیوز به نقل از سرلشکر «هنک تیلور» معاون عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خبر داده که بر اساس اطلاعات تکمیلی رسیده به دست پنتاگون، تنها یک بمب‌گذار انتحاری در انفجار فرودگاه کابل نقش داشته است.

برخی شاهدان عینی نیز گفته‌اند؛ بسیاری از اجساد بر اثر اصابت گلوله به سر، گردن و سینه جان باخته‌اند و این نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی بسیاری از غیرنظامیان را به گلوله بسته‌اند.

با این حال، پس از شام خونین کابل صدای 7 انفجار دیگر نیز در فرودگاه کابل شنیده شده است و گفته می‌شود که با هدف انهدام تجهیزات و امکانات نیروهای آمریکایی و به صورت کنترل شده به وقوع پیوسته است.

طالبان نیز تایید کرد که این انفجارها از سوی نیروهای آمریکایی جهت از بین بردن تجهیزات این کشور صورت گرفته است و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای آمریکایی به انجام انفجارهای کنترول شده برای نابودی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که نمی‌توان آنها را در چارچوب عملیات تخلیه از افغانستان خارج کرد، ادامه خواهند داد.

نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند، نیروهای انگلیسی اسناد زیادی را نتوانستند از بین ببرند و دیگران به ویژه آمریکایی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بنابراین، به بهانه کشته شدن 13 آمریکایی در انفجار کابل و مبارزه علیه داعش که دستور آن توسط جوبایدن رئیس جمهور آمریکا صادر شد، امروز (شنبه) بخش‌هایی از ولایت ننگرهار با پهپادهای آمریکایی بمباران شد و این نشان از ایجاد دور تازه‌ بحران در افغانستان حکایت دارد.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش در افغانستان ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و امنیت ملی حکومت سابق افغانستان بوده است و نیروهای غربی نیز کنترل کاملی بر این گروه تروریستی دارند.

بارها، روس‌ها و برخی کارشناسان، به طور مستقیم آمریکایی‌ها را متهم کرده‌اند که از داعش در افغانستان حمایت می‌کنند در نتیجه این گروه تروریستی به راحتی با اشاره آمریکا فعال خواهد شد تا با تامین اهداف کوتاه مدت غربی‌ها دستکم اهرم فشار تازه‌ای برای طالبان خلق شود.

با این حال، به نظر می‌رسد طی روزهای آینده شاهد باشیم که آمریکایی ها به بهانه مبارزه با داعش، محل‌هایی را که در گذشته پایگاه‌های آنها بودند و یا تجهیزات آمریکایی در آن قرار دارند را به بهانه مبارزه داعش بمباران کنند و حتی ممکن است هدفهای دیگری را نیز به این وسیله از بین ببرند.

انتهای پیام/.