شهر خبر
اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد:

معرفی تک خودروی 5 ستاره کیفی داخلی

کدخبر: 436457
اقتصادنیوز : گزارش ارزیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در ثلث اول سال جاری نشان از آن دارد که در این مدت تنها یک خودرو سواری موفق به اخد 5 ستاره کامل کیفی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی در کلاس قیمتی چهار، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» محصول تولیدی ایران خودرو توانسته  عنوان تنها خودرو پنج ستاره را در میان خودروهای سواری به خود اختصاص دهد.

به گزارش اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، درکلاس قیمتی چهار خودروهای پژو 207 ، پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس از ایران خودرو و پژو 207 اتوماتیک پانورمای شرکت ایران خودرو نیز هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

در این گروه قیمتی رانا پلاس، پژو 206 و دنا همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و پژو پارس اتوماتیک ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره ای شدند.

وضعیت خودروهای قیمتی یک

در گروه سبک، بخش سواری و در لیست قیمتی یک نیز خودرو تیگو7 تولید شده در شرکت مدیران خودرو موفق به سه ستاره کیفی شد.

همچنین در لیست قیمتی 2، هایما S7 اتوماتیک ایران خودرو خراسان چهار ستاره کیفی را از آن خود کرد.

اما در خصوص خودروهای پرطرفدار جک ارزیابی صورت گرفته نشان هنده آن است که «JAC_S5» و «JAC_S3» کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستاره‌ای شدند. از سوی دیگر  «SWM G01» شرکت سیف خودرو، «تیگو 5» و «آریزو 5 توربو» مدیران خودرو نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند.

در این گروه و این کلاس قیمتی «MVM X33S » مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد. در لیست قیمتی سه نیز برلیانس H330 اتوماتیک پارس خودرو 3 ستاره کیفی کسب کرد.

وضعیت کیفی سایر خودروها

ارزیابی صورت گرفته نشان دهنده آن است که سمند و سورن پلاس ایران خودرو تبریز، پژو پارس ایران خودرو خراسان ، پژو پارس ایران خودرو کرمانشاه، پژو پارس ایران خودرو، پژو پارس ایران خودرو مازندران، پژو پارس ایران خودرو فارس همگی 3 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

همچنین پژو 405 ایران خودرو خراسان و پژوپارس صنایع خودروسازی فردا نیز سه ستاره کیفی کسب کردند.

در سطح قیمتی پنج نیز کوییک سایپا 4 ستاره به دست آورد. در این سطح قیمتی کوییکR پارس خودرو، تیبا 2 شرکت سایپا و همچنین ساینای پارس خودرو موفق به دریافت 3 ستاره کیفی شدند.

ساینای شرکت سایپا سیتروئن و تیبای شرکت سایپا سیتروئن نیز 3 ستاره دریافت نمودند.

ساینا پلاس و تیبا پلاس شرکت سایپا سیتروئن و ساینا S7 پارس خودرو نیز موفق به دریافت سه ستاره کیفی شدند.