شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#نوجوانان#کرونا

بدبینی روزافزون جوانان آلمانی نسبت به آینده


بدبینی روزافزون جوانان آلمانی نسبت به آینده

نتایج جدیدترین بررسی نشان می‌دهد که کرونا جوانان و نوجوانان آلمانی را به آینده بدبین تر کرده و اکثر این قشر نگران طولانی شدن محدودیت‌ها برای مقابله با این بحران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان در گزارشی نوشت: جوانان در آلمان بخصوص با شدت زیادی تحت تاثیر بحران کرونا قرار دارند و به ویژه در دوران آسیب پذیر بلوغ و رشد که تغییر و تحولات داخلی زیادی را تجربه می کنند از این بحران رنج می برند. با این وجود آن ها همبستگی زیادی از خود نشان داده و احساس مسئولیت زیادی دارند.

این نتیجه مطالعات یک موسسه تحقیقاتی در شهر ماینز است که به سفارش وزارت جوانان ایالت راینلند- فالتز از بین بیش از 5 هزار نفر از جوانان در سنین بین 14 تا 27 سال درباره تاثیرات همه گیری کرونا انجام شده است.

این بررسی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق این جوانان محدودیت ها برای حمایت در برابر کرونا را می پذیرند. 27.2 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی این اقدامات را مناسب ارزیابی کرده و 34.9 درصد هم آن را ناکافی ارزیابی می کنند.

نتایج این نظرسنجی البته نشان می دهد که جوانان و نوجوانان آلمانی به طور قابل توجهی از محدودیت ها در اوقات فراغت خود در آموزش ، کار و مدرسه رنج می برند. آن ها با نگرانی به آینده شخصی خود و جامعه می نگرند.

همچنین نتایج این بررسی نشان می دهد که اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی (77 درصد) شکایت داشتند که دغدغه های آن ها در اقدامات کرونایی به اندازه کافی در نظر گرفته نمی شود. آن ها براین باورند که امکان تصمیم گیری مشترک درباره شرایط آموزشی و اوقات فراغت و سیاست و امور خانه بدتر شده است.

تنها 5 درصد شهروندان این احساس را داشتند که می توانند در سیاست حرف بزنند و تقریبا 68 درصد شهروندان آرزو داشتند که می توانستند بیشتر درباره امور بخصوص مربوط به خود نظر بدهند.

این بررسی همچنین نشان داد که در بحران کرونا تنها 18 درصد آینده خود را با اطمینان ارزیابی می کردند و 12 درصد هم آن را تیره و تار و 54 درصد هم درباره آن احساس نگرانی می کدند.

نویسندگان این مطالعه اعلام کردند که بویژه جوانان که منابع مالی خانواده های آن ها محدود است نسبت به آینده خود بدبین هستند.

این بررسی نشان داد که تقریبا 80 درصد افرادی که در این بررسی مورد ارزیابی قرار گرفتند اعلام کردند که از محدودیت های دراز مدت پاندمی می ترسند. 69 درصد جوانان هم انتظار دارند که شکاف های بین فقیر و غنی بیشتر شود. حدود 60 درصد جوانان آلمانی هم نگران از دست دادن یکی از عزیزان خود هستند. تنها یک چهارم شرکت کنندگان در این نظر سنجی در این باره نگران بودند که خودشان ممکن است بیمار شوند.

71 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این اعتقادند که تظاهرات علیه اقدامات کرونایی و استفاده اجباری از ماسک بد و یا بسیار بد است و تنها 10 درصد فکر می کنند که این اقدام بسیار و یا نسبتا خوب است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که دانش آموزان بخصوص از پیامدهای آموزش از راه دور اجباری رنج می برند. در دوران این نظرسنجی از ماه آوریل تا مارس 2021 66 درصد دانش آموزان و 95 درصد دانشجویان عمدتا در خانه و از راه دور درس می خواندند.

در حالی که 38 درصد دانش آموزان از وضعیت فعلی خود ناراضی هستند 54 درصد هم از عدم ارتباط با معلمان و دانش آموزان شکایت داشتند.

روند ابتلا به کرونا در بین شهروندان آلمانی همچنان رو به افزایش است و انستیتو "رابرت کخ" آلمان صبح شنبه اعلام کرد که نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 72.1 افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در عرض 24ساعت گذشته 10303 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و 22 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 3924980 نفر به کرونا مبتلا شده و 92620 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/