شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

آمار مبتلایان به قارچ سیاه در گلستان/ علائم ابتلا چیست؟

کدخبر: 436455
اقتصاد نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیماران دارای قارچ سیاه به تب‌های غیرقابل‌برگشت و زخم‌های بسیار زیاد در کام و مجازی تنفسی دچار می‌شوند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا فاضل امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بیماری با کلونیزه شدن قارچ در بدن برخی افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن به خصوص در افراد دیابتی و افرادی که دارویی مثل کورتن برای درمان کرونا دریافت می‌کنند، شکل می‌گیرد.

وی افزود: بیماری قارچ سیاه برعکس بیماری کرونا قابل انتقال به دیگران نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماری تقریباً غیرقابل درمان است، بیان کرد: داروی «آمفوتریسین بی» برای بیماران دارای قارچ سیاه استفاده می‌شود که در حال حاضر در سطح کشور به سختی تهیه می‌شود. البته با توجه به اینکه عمل‌های جراحی بسیار سختی روی این بیماران انجام می‌گیرد و شاید نیاز به برداشتن مجاری تنفسی باشد، عملاً درمان مؤثر زیادی برای این بیماری نداریم.  

فاضل خاطرنشان کرد: این بیماری حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نزدیک به ۱۰۰ درصد مرگ‌ومیر دارد.

وی گفت: بیماران دارای قارچ سیاه به تب‌های غیرقابل‌برگشت و زخم‌های بسیار زیاد در کام و مجاری تنفسی دچار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر نیز ۱۱ مورد بیمار قارچ سیاه در سطح استان شناسایی‌شده و طی روزهای اخیر سه تا چهار مورد هم فوتی ناشی از این بیماری هم در سطح استان داشتیم.