شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#تعداد

جدیدترین اخبار کرونا در ایران؛

رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها +نقشه و نمودار

جدیدترین اخبار کرونا در ایران | رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها + نقشه و نمودار

درحالی کاهش جزئی آمارها نسبت به روزگذشته حکایت از پایان بحران دارند بررسی یک‌ماهه روند همه‌گیری نشان می‌دهد در این دوه تعداد موارد بستری بخش مراقبت‌های ویژه رشدی معادل ۵۳.۲۹ درصد را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، بررسی یک‌ماهه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد اگرچه این آمارها نسبت به روز قبل خود روند نزولی ناچیزی را نشان می‌دهد اما در مجموع در این دوره همه روندها صعودی بوده است و کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند افزایش شاخص بستری در بخش مراقبت‌های ویژه می‌تواند خبر از افزایش موارد فوتی در روزهای آینده بدهد.

در این زمینه کارشناسان تاکید دارند اگرچه در برخی از استان‌ها کاهش موارد بیماری تغییر رنگ‌بندی را ایجاد کرد و نزدیک به ۵۳ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند اما نباید فراموش کنیم که این روند شکننده است و درصورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی یک‌باره جهت نزولی را می‌توان به سمت جهشی ناگهانی هدایت کند.

روند یک‌ماهه ویروس دلتا در سراسر کشور چیست؟

مقایسه آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در تاریخ پنجم مرداد گذشته و روز گذشته یعنی پنجمین روز از آخرین ماه ۱۴۰۰  نشان می‌دهد در بازه یک‌ماهه یاد شده روند همه‌گیری با ویروس چموش دلتا کاملاً زیرپوستی سیر صعودی خود را ادامه داده است.

در این زمینه موارد شناسایی شده جدید بیماری در دوره مورد نظر با رشدی معادل ۳.۷ درصد به رقمی معادل ۳۶۲۷۹ نفر رسیده و به دنبال آن تعداد موارد بستری جدید مراکز درمانی هم شاهد رشد ۲۹.۴ درصد یعنی رقم ۴۷۹۹ نفر است.

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه‌ یعنی رقم ۷۸۱۷ مورد، معتقدند جهش قابل توجه این بخش از جداول آمار می‌تواند دو معنای قابل ملاحظه برای مسئولان جهت سیاست‌گذاری داشته باشند که یکی مربوط به افزایش موارد مراجعه بیماران بدحال به مراکز درمانی بوده خواهد بود و دیگری می‌تواند نتیجه سیاست آغاز درمان خانگی شناخته شود که بیماران بعد از بستری شدن در منزل به دلیل کمبود برخی امکانات دچار مشکلات بیشتری شده و با حالی به‌مراتب بدتر از روز اول به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

در همین حال افزایش قابل ملاحظه تعداد موارد بستری مراقبت‌های ویژه براساس رفتار ویروس از دوره‌های قبل مستقیم در روند افزایشی تعداد موارد فوتی نیز اثرگذاری داشته و یک‌باره رشد ۵۹.۹ درصدی را ایجاد می‌کنند تاجایی که ثبت رقم ۵۷۱ مورد فوتی در ۲۴ ساعت شاهد مثالی غیرقابل انکار در این زمینه است. اما در مجموع بررسی تعداد موارد کل فوتی در دو نقطه یاد شده نشان می‌دهد یک ماه مورد نظر ما مجموعاً ۱۵۸۰۸ مورد فوتی یعنی متوسط روزانه ۵۰۹ نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا ثبت شده است.

البته کارشناسان در این زمینه معتقدند برای رسیدن به واقعیت روند صعودی کاملاً زیرپوستی ویروس منحوس در دوره یاد شده می‌توانیم به افزایش ۳۱.۸۹ درصدی تعداد شهرستان‌های پرخطر نیز اشاره کنیم. به این صورت که اگرچه براساس جدیدترین جدول ارائه شده از وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها شاهد کاهش بسیار ناچیز تعداد شهرستان‌های قرمز رنگ بوده‌ایم اما اگر تاریخ را کمی به عقب برگردانیم و سی روز گذشته را مورد بررسی قرار دهیم تعداد شهرستان‌های قرمز افزایش داشته است.

این روند به تعبیر کارشناسان حکایت از شکننده بودن روند نزولی ایجاد شده از اواخر هفته گذشته دارد و درصورتی که هموطنان به پروتکل‌های بهداشتی توجه نداشته باشند و طرح دورکاری از سوی ادارات و نهادها اجرایی نشود دوباره باید جهش یک‌باره آمارها از اواسط هفته آینده باشیم.

رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از شنبه ۶ شهریور اعمال می‌شود، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی و ۳۲ شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستان‌های آبی صفر است.

 شهرستان های وارد شده به وضعیت قرمز:

اسکو،کلیبر(آذربایجان شرقی)
پیرانشهر(آذربایجان غربی)
بیله سوار(اردبیل)
برخوار،دهاقان،شاهین شهر و میمه(اصفهان)
درمیان،سرایان(خراسان جنوبی)
بجستان،جوین،کوهسرخ(خراسان رضوی)
سلطانیه(زنجان)
مهدی شهر(سمنان)
سرچهان،فراشبند(فارس)
رومشکان(لرستان)
دهگلان،کامیاران(کردستان)

 شهرستان های خارج شده از وضعیت قرمز:

آران و بیدگل(اصفهان)
دشتی، دیر، دیلم، عسلویه(بوشهر)
بهارستان، پاکدشت، پردیس، پیشوا(تهران)
جغتای(خراسان رضوی)
سرخه(سمنان)
ایرانشهر، بمپور، زابل، سراوان، سیب و سوران، قصرقند(سیستان و بلوچستان)
ارسنجان، اوز، زرقان، گراش(فارس)
آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، قائم شهر، محمودآباد، میاندورود، نوشهر، چالوس، کلاردشت، گلوگاه(مازندران)
آشتیان، تفرش، دلیجان، کمیجان(مرکزی)
ابوموسی، حاجی آباد، سیریک، پارسیان، کیش(هرمزگان)
رابر، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، فاریاب، قلعه گنج، نرماشیر، کهنوج(کرمان)
باشت، دنا(کهگیلویه و بویر احمد)
رامیان، علی آباد، مراوه تپه، مینودشت، کردکوی، گالیکش(گلستان)
املش، رضوانشهر، رودسر، شفت، فومن(گیلان)
ابرکوه، بهاباد، تفت، خاتم(یزد)

فهرست آزمایشگاه‌های کووید- ۱۹مورد تایید وزارت بهداشت

با درنظر گرفتن اهمیت انجام تست‌های به موقع و همچنین غربالگری هوشمند در سراسر ایران  برای مدیریت و مهار ویروس منحوس وزارت بهداشت فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید و قابل قبول را در فهرستی اعلام کرده است.

این درحالی است که طبق سیاست‌های وزارت بهداشت از امروز انجام تست‌های مرتبط با کرونا تحت پوشش بیمه قرار داشته و طبق قراردادهای منعقد شده شهروندان می‌توانند از این خدمات با استفاده از سطح پوششی بیمه استفاده کنند. براساس این فهرست ۲۹۳ آزمایشگاه مورد تایید این وزارتخانه در سراسر کشور خدمات مورد نیاز در این زمینه را ارائه می‌کنند اما برای آن دسته از هموطنان که جهت انجام سفرهای خارجی نیاز به تست تشخیصی مولکولی دارند ۲۳۲ مورد از فهرست یاد شده برای این منظور تعیین شده‌اند. 

رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها +نقشه و نمودار

استان آذربایجان غربی/۳۰۲ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند

جواد آقازاده با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۳۰ نفر شامل ۱۳ نفر در ارومیه، پنچ نفر در خوی، سه نفر در میاندوآب، دو نفر در تکاب، دو نفر در مهاباد و همچنین در بوکان، چایپاره، سلماس، شوط و نقده هر کدام یک نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون در مجموع پنج هزار و ۴۱۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا جان باختند.

وی با اشاره به آلوده شدن دو هزار و ۳۰ نفر دیگر به کروناویروس در استان بیان کرد: هم اکنون ۹۸۶ نفر بستری مشکوک نیز در آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده است.

آقازاده اظهار داشت: از سوی دیگر دو هزار و ۳۵ نفر نیز مجموع بستری سندروم حاد تنفسی و ۳۰۲ نفر بستری در بخش آی سی یو در سراسر استان ثبت شده است.

وی در ادامه از واکسیناسیون ۲۰ هزار و ۱۰۶ نفر دیگر خبر داد و گفت: تاکنون ۸۱۹ هزار و ۵۱۷ نفر در استان آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ ثبت ۲۸ مورد فوتی در ۲۴ ساعت

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان  ۵۱۲۶ نفر بودند که ۲۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۵۷۵ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت ۴۴۷  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۵۸ ییمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۴۷۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  ۲۸ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان البرز/ ۲۰ نفر فوتی در ۲۴ ساعت

مهرداد بابایی در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت : در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزارو ۴۸۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز مراجعه کردند.

وی افزود: از میزان مراجعات ۱۵۳ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز  با بیان اینکه  مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۶۲ هزار و ۶۰۹  نفر  بوده است، بیان کرد: در حال حاضر  تعداد ۱۳۷۵ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک)، در مراکز درمانی بستری هستند.

بابایی با بیان اینکه از تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی استان البرز  ابتلای  ۷۲۵  نفر به بیماری کرونا تا امروز قطعی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

 سخنگوی ستاد کرونای استان البرز  با بیان اینکه مجموع جان باختگان کرونا در استان به  ۵ هزارو ۳۶۳ نفر رسید، گفت:  خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

استان ایلام/۲۷۴ مورد جدید بیماری ثبت شد

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۲ هزار و ۹۸۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۲۷۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۴۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۹۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۰ هزار و ۱۷۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد در شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان چرداول و یک مورد مربوط به شهرستان ایوان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۹۳۸ نفر بوده است.

استان بوشهر / کاهش میزان ورودی بیمارستان‌ها

سعید کشمیری با بیان اینکه استان بوشهر با گذر از پیک پنجم کرونا در شرایط کاهشی قرار گرفته است اظهار داشت: میزان ابتلا براساس نمونه‌گیری کرونا در استان زیر ۴۰ درصد رسیده و میزان ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری ۷۲۶ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۵۸ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از فوت ۸ نفر دیگر در بیمارستان‌های استان بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بیان کرد: ۴ آقا و ۴ خانم بین سن ۴۴ تا ۹۵ سال به سبب ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و تعداد فوتی‌های استان بوشهر به  به یک‌هزار و ۷۸۰ رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۴۲ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۰۹ نفر مثبت قطعی بوده‌اند

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی استان بوشهر از مرز ۸۰ هزار نفر تاکنون گذشته است تصریح کرد: در اجرا طرح واکسیناسیون ۶۵ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و به بیش از ۸۵ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال استان بوشهر واکسن تزریق شده است.

رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها +نقشه و نمودار

استان خراسان رضوی/ برای تثبیت شرایط رعایت پروتکل‌ها الزامی است

علی اصغر انجیدنی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون به قوت تمام در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است اظهار داشت: در شرایط حال حاضر واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راهکار کاهش بار بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه گروه‌های سنی و افرادی که براساس سند ملی واکسیناسیون واجد شرایط واکسیناسیون شده‌اند در صورت فراخوان در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که تمامی افرادی که تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند باید همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، افراد واکسینه شده در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و می‌توانند این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

انجیدنی با بیان اینکه ویروس سویه دلتا سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و در حال حاضر بیشتر بیماران بستری و سرپایی در استان مبتلا به این ویروس جهش یافته هستند اظهار کرد: اجتناب از حضور دورهمی‌ها، در خانه ماندن، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

وی از عموم مردم خواست در صورت ابتلا و یا بروز علائم مشکوک به کرونا به طور مستقیم از مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها پرهیز کنند و ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته، درمانگاه های سطح یک و دو و یا مطب ها مراجعه کنند.

استان خراسان جنوبی/۱۹۱ مورد تست مثبت ثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۹۱ بیمار جدید شامل ۵۶ بستری و ۱۳۵ مورد سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود:از این تعداد ۶۶ مورد از بیرجند، ۳۰ مورد از زیرکوه، ۲۵ مورد از طبس، ۲۲ مورد از قاینات، ۱۰ مورد از سرایان، ۹ مورد از سربیشه، ۸ مورد از فردوس، شهرستان‌های درمیان و نهبندان هرکدام ۷ مورد و از شهرستان خوسف یک مورد جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شد. 

وی افزود: در این مدت همچنین هزار و ۱۳۳ تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۶۴ بیمار کرونایی شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر۴۲۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶۸ نفر دارای تست کرونای مثبتند و از این تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال۳ نفر وخیم است.

مهدی زاده افزود: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا در شبانه روز گذشته مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۵۱ نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۲۰۰ هزار و ۹۰۱  نفر رسید و تاکنون ۸۹ هزار و  ۲۲۵ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ثبت ۷ مورد فوتی در یک روز

حبیب‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان  اظهار داشت: از پنجم شهریور تا ۶ شهریورماه جمع کل محتملین ورود به بیمارستان ۴۵۵ نفر است.

وی جمع کل موارد مثبت (مبتلای قطعی) را نیز ۴۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین جمع کل موارد مثبت سرپایی در شبانه‌روز گذشته ۳۶۶ نفر بوده است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان جمع کل موارد مثبت بستری را ۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز ۷ در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

خجسته پور خاطرنشان کرد: همچنین یک فوتی مشکوک به کرونا نیز در شبانه روز گذشته ثبت شد.

وی جمع کل ترخیص شده را نیز ۹۱ نفر برشمرد و گفت: جمع کل بستری در شبانه‌روز گذشته (قطعی و مشکوک) ۷۵۵ نفر بوده است.

استان قزوین / روند ۱۷ درصدی افزایش ابتلا

در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی استان به ۹۷ هزار و ۱۰ نفر رسید که از این میزان ۳۵ هزار و ۲۸۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۲ هزار و ۱۲۵ نفر هم فوت کردند و البته ۲۷ هزار و ۶۰۶ نفر هم بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. ضمن اینکه آمار موارد محتمل و مشکوک ابلا هم با ۷۶ نفر افزایش به ۱۷ هزار و ۷۳۴ نفر رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۸ نفر بستری موقت شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین  از افزایش آمار ابتلا و بستری روزانه کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۸۶۲ بیمار کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۷ درصد افزایش داشته و ۱۲۵ مبتلای کرونایی بیشتر نسبت به روز گذشته شناسایی شدند. 

پیمان نامدار همچنین به افزایش ۷.۵ درصدی آمار بستری‌های کرونایی روزانه اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۶۳ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۱۸ نفر بیشتر شده است. با این حال آمار بیماران بستری بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی یک نفر کاهش یافت و در حال حاضر ۵۳ بیمار بدحال ما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان قزوین در ۲۴ ساعت اخیر ۶.۷ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر ۱۴ بیمار کرونایی بدحال را به دلیل شدت علائم تنفسی از دست دادیم که این آمار در قیاس با روز قبل یک نفر کمتر شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین همچنین از افزایش محسوس آمار بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ بیمار کرونایی ما با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۲۱.۸ درصد افزایش یافته و ۳۲ نفر بیشتر شده است. 

نامدار ادامه داد: در نهایت هم به خاطر ثبت بالاترین آمار بهبود روزانه مجموع آمار بستری‌های کرونایی فعلی ما ۶ نفر کاهش یافته و به ۹۱۶ نفر رسید که ادامه این روند می‌تواند ما را در مدیریت بستری‌های کرونایی استان امیدوار کند. 

استان کرمان/ وضعیت شکننده ادامه دارد

تابستان به آخرین ماه خود رسیده و روزهای سیاه کرونایی در کرمان همچنان ادامه دارد به طوری مجموع بستری‌های کرونا در بزرگترین استان کشور به ۳۵ هزار و ۳۲۳ نفر و مجموع فوتی‌های کرونا در کرمان به چهار هزار و ۱۹۰ نفر رسیده است.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۶۱ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۴۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۵۴ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۳۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۵ هزار و ۳۲۳ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۱۹۰ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۶۶۵ هزار و ۲۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۲۶۸ هزار و ۹۳۶ مورد است.

رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها +نقشه و نمودار

استان کرمانشاه/از ابتدای همه‌گیری ۲۱۵۴ نفر فوت شده‌اند

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در استان کرمانشاه پیش‌بینی شده است که تا صبح امروز ۱۴۰۰ تخت پر شده است و ۲۰۵ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس اعلام ستاد استانی کرونا در شبانه روز گذشته ۱۰ نفر در اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کرده‌اند تا ۲۱۵۴ نفر در استان کرمانشاه به دلیل ابتلای قطعی به کرونا فوت کرده باشند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شدند و ۶۲۲ بیمار برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شده‌اند.

از سوی دیگر واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان کرمانشاه ادامه دارد و براساس جدیدترین فراخوان افراد ۳۵ ساله برای واکسیناسیون دعوت شده‌اند.

واکسیناسیون اعضای خانواده کارکنان سلامت نیز در کرمانشاه شروع شده است و اعضای خانواده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کرمانشاه از امروز می‌توانند جهت تزریق واکسن اقدام کنند.

این گروه با در دست داشتن کارت شناسایی و شناسنامه پرسنل و کارت ملی خود باید از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ به مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد واقع در انتهای شهرک ژاندارمری مراجعه کنند.

استان هرمزگان/ کاهش تعداد بیماران بدحال

هر چند آمارهای مختلف از جمله نرخ بستری، میزان بیماران قرنطینه در منزل و بیماران بدحال بستری در بخش ای سی یو کاهش یافته اما آمار مرگ و میر کرونایی در هرمزگان همچنان بالاست و روزانه شمار زیادی از بیماران جان خود را از دست می‌دهند. 

در شبانه روز گذشته آمار ۳ روز اخیر تکرار شد و در طی آن متاسفانه کرونا جان ۱۷ بیمار دیگر را گرفت که نشان می‌دهد میزان خطر این ویروس همچنان پابرجاست. 

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  اظهار داشت: سیستم بهداشت و درمان هرمزگان سعی دارد با بیماریابی میزان شیوع بیماری را کاهش دهد تا به تدریج شاهد کاهش آمار بستری‌ باشیم. 

وی افزود: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۴۹۴۷۵۳ بوده که طی هفته‌های اخیر میزان تست گیری رشد مناسبی داشته است. 

نوروزیان با اشاره به حجم مراجعات به بیمارستان‌های استان گفت: روز گذشته ۲۰۲ بیمار جدید که نیازمند بستری شدن بودند در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و در حال دریافت خدمات درمانی هستند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۲۹ بیمار نیز وخیم گزارش شده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کاهش موارد بیماران قرنطینه در منزل گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۱۷ بیمار دیگر شامل ۱۲ آقا ۵ خانم در محدوده سنی ۲۴ الی ۸۷ سال از شهرستانهای بندرعباس (۶ نفر)، میناب (۴ نفر)، قشم (۴ نفر)، بندرلنگه، سیریک و بستک هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۲۱۲۶ نفر رسید. 

استان همدان/ وضعیت وخیم ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

دکتر محمد طاهری، اظهار داشت: با فوت سه بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۵۷۰ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و  ۸۲۰ مورد بود که ۲۷۴ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۶۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۱۹۳، بهار یک هزار و ۲۱۲، تویسرکان یک هزار و ۳۴۰، رزن ۹۶۸، درگزین ۳۲۵، فامنین ۳۶۲ و کبودراهنگ یک هزار و ۲۳۶ نفر است.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۶۱ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۹۳۴ نفر در نهاوند و ۹ هزار و ۲۵۶ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

رشد معنادار ۵۳.۲۹ درصدی بستری مراقبت ویژه در یک ماه / فهرست آزمایشگاه‌های معتبر کووید-۱۹ / رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها +نقشه و نمودار

منبع: تسنیم