شهر خبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه تا پایان سال خوش‌بین هستیم

برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه تا پایان سال خوش‌بین هستیم

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل و افتتاح راه آهن اردبیل – میانه تا پایان امسال خوش‌بین هستم.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز به همراه معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بازدیدی را از قطعاً مختلف راه آهن در طول ۱۷۵ کیلومتر مسیر صعب‌العبور این خط ریلی داشتیم و از نزدیک شاهد بازگشایی مسیر و رفع گره‌های کور این خط ریلی بودیم.

وی تصریح کرد: قرار بود تا آخر سال ۹۹، ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری و همچنین ۹۰ درصد عملیات زیرسازی به انجام برسد که متَأسفانه این روند کار با تأخیر شش ماهه روبه‌رو شده و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی در زمانبندی جدید به صورت ضرب‌العجل راه آهن اردبیل – میانه را بعد از دو دهه به سرانجام رسیده و مردم استان اردبیل را به پیوستن به خط ریلی سراسری امیدوارتر کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند تکمیل پروژه به دلیل کمبود منابع و اعتبارات تا پایان امسال به سختی انجام می‌شود اما به این فرآیند خوش‌بین هستم.

بدری افزود: قرار است به صورت ماهانه بازدیدی را از این مسیر و محور مواصلاتی داشته باشیم تا در کنار افتتاح راه آهن اردبیل – میانه، راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز که ردیف اعتبار ملی دارد از سال آینده شروع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دو سه ماه آینده سعی خواهیم کرد تا مجوز ماده ۲۳ را بگیریم تا در بودجه سال آینده به شکل کامل اعتبار مورد نظر تأمین و راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد شروع شود.

بدری همچنین ضرورت تأمین فولاد و سیمان مورد نیاز را تا ۸۲ هزار تن در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه یادآور شد و اضافه کرد: هر چند تأمین این مصالح با تورم ایجاد شده به سختی انجام می‌شود اما قرار شده از طریق کارخانه‌های سیمان و ذوب آهن اصفهان تأمین فولاد و خط ریلی به انجام رسیده و به استان حمل شود.

وی به تهیه و تدوین زمانبندی مالی و اجرایی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: با پیمانکاران در مسیرهای مختلف صحبت و رایزنی انجام شد تا به محض تأمین اعتبارات بخشی از مطالبات آنها نیز پرداخت شود که قرار است ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان منابع به این پروژه از طریق سازمان برنامه و بودجه تزریق شود.

بدری همچنین به امضای تفاهمنامه تأمین مالی برای محور اردبیل – سرچم از طریق بانک عامل و به ارزش چهار هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: محور اردبیل – سرچم در پنج قطعه در حال اجراست که از سمت سرچم نیز احداث چهار خطه به طول ۴۵ کیلومتر شروع شده که قرار است با تأمین ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این مسیر کارها سرعت بیشتری بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار تکمیل محور اردبیل – سرچم به صورت بزرگراه در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا ارتقا کیفیت پروازهای فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد، بهسازی و نصب آی. ال. اس و چراغ‌های روشنایی در این فرودگاه انجام شده و لغو پروازها در فصل سرد سال در فرودگاه اردبیل به حداقل برسد.