سید محمد حسینی در اولین روز حضورش در دفتر معاونت پارلمانی ریاست جمهوری  اظهار کرد: بنده از صبح شنبه سی‌ام مرداد کار خود را آغاز کردم، چون جمعه شب حکم بنده صادر شد از شنبه ۸ صبح در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردم. با توجه به اینکه بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس مطرح بود، در اوج کار معاونت پارلمانی بودیم.

 وی ادامه داد: امروز مجالی هست که در خدمت آقای دکتر باشیم که از دوستان قدیمی هستند و در شورای نگهبان و قوه قضاییه هم مسئولیت‌های خطیری داشتند. از ایشان قول گرفتیم درآینده هم این ارتباط برقرار باشد.

حسینی ادامه داد: متاسفانه همیشه بین مدیران قبلی  و بعدی گسست به وجود میاید و انتقال تجربیات صورت نمی‌گیرد. بیش از یک سال است که مجلس جدید کار خود را آغاز کرده و نیاز هست که ما بدانیم که طرح‌ها و لوایح و بودجه چیست و نمایندگان چه انتظارات و مطالباتی داشته و دارند. علاوه بر این آخرین وضعیت را باید بدانیم که بتوانیم کار را  ادامه دهیم.

وی افزود: ما نباید کار را از صفر شروع کنیم از  این جهت از دکتر امیری خواستیم که در تعامل باشیم و ایشان هم با حسن ظن و با احساس تعهد و مسئولیتی که دارند، قرار شد که با ما همکاری داشته باشند و از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآورشد: مجلس در مسائل مختلف با دولت در ارتباط است که نمونه آن رای نمایندگان به وزیران پیشنهادی است.

 وی با قدردانی و تشکر از رای بالای نمایندگان به وزیران دولت اظهار کرد: این بالاترین آرا در این مجلس نسبت به وزیران است  که به اغلب وزیران بیش از ۲۰۰ رای دادند و ۲۷۷ رای به وزیر دادگستری دادند. این میزان رای  اعتماد به وزیران بی ‌سابقه یا کم سابقه است که یک رکورد خوبی هست و نشان خوبی برای تعامل دولت و  مجلس است.

حسینی سپس گفت: همانطور که دیدید، نمایندگان با دقت و سختگیری مسائل را مطرح کردند برای مثال در دوره قبل نسبت به وزیر اطلاعات کمتر وارد بحث می شدند، در حالی که این بار با جدیت ابهامات خودشان را از همه وزرا پرسیدند و نظراتشان را گفتند .شائبه‌ها و مسائل مالی را مطرح کردند و وزرا هم توضیح دادند .

حسینی یاداور شد: رئیس جمهوری هم در سخنان پایانی خودشان با قاطعیت گفتند که درباره تک تک وزیران استعلام گرفتیم و از این جهت نگران نباشید و استعلاملت از یک مرجع نبوده هم از وزارت اطلاعات هم از اطلاعات سپاه و جاهای دیگر و اگر بر فرض هم متوجه شویم که در جایی تخلفات و اشکالات و ایرادات اساسی بوده ،برخورد می‌کنیم و رودربایستی و ملاحظه در کار نخواهد بود.

وی ضمن تشکر مجدد از نمایندگان گفت: امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد؛ چرا که کشور در شرایط سخت و دشواری هست و مردم تحمل نزاع، کشمکش و تنش را ندارند.

 وی گفت: امیدواریم  هر سه قوه با هم کار کنند و نقش معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها در این پیوند بسیار مهم است که بتوانیم با تفاهم با یکدیگر مطالبات مردم را تامین کنیم.