شهر خبر

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

علامه حکیمی سلوک عملی خویش را همواره صرف فهم معارف اهل بیت(ع) کرد

علامه حکیمی سلوک عملی خویش را همواره صرف فهم معارف اهل بیت(ع) کرد

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: مرحوم حکیمی با انگیزه اسلامی و دینی به دنبال مساله عدالت می رفت و معتقد بود پیام اصلی ادیان عدالت و معیار حقانیت عدالت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت مرحوم علامه «محمدرضا حکیمی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی در این مراسم با بیان اینکه کمتر اتفاق می‌افتد در فقدان و از دست دادن شخصی، از مراجع تقلید گرفته تا مسئولان کشوری و لشکری، نویسندگان با رویکردهای مختلف و گرایش‌های متفاوت، اصحاب فرهنگ از داخل و خارج از کشور وفات کسی را تسلیت بگویند و مرحوم علامه محمد رضا حکیمی از جمله این افراد بود که فقدانش همه را متأثر کرد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: استاد حکیمی در سیره عملی خود بسیار بر مساله ولایت، تهجد و عبودیت که از استاد خویش مرحوم قزوینی فرا گرفته بود تاکید داشت و تلاش می‌کرد سلوک عملی همراه با قرآن و اهل بیت (ع) را در زندگی خود و اطرافیانش داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم حکیمی سلوک عملی خویش را همواره صرف فهم معارف اهل بیت (ع) و تبیین آن برای دیگران کرد، ادامه داد: وی آن علمی را که برای سعادت و تکامل واقعی بشر لازم بود و ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت با قلمی شیوا، مدرن و امروزی با تألیف کتاب‌های مختلف برای نسل امروز تبیین کرد. ایشان مبتکر اینگونه ادبیات برای تبلیغ معارف اهل بیت (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، استاد حکیمی را ادیبی چیره دست معرفی کرد و گفت: آن مرحوم در طول عمر خویش همواره تلاش کرد دایره المعارفی مبتنی بر احادیث ارائه دهد که برداشت از آیات و روایات آن یک برداشت شخصی نباشد بلکه برداشتی فردی، جامعه سازی و تمدنی باشد. او معتقد بود مواد اولیه که برای نظام سازی لازم است به واسطه اهل بیت (ع) به دست ما رسیده و ما آن را در اختیار داریم.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره نقش استاد حکیمی در پیشبرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: محمدرضا حکیمی همانند استاد گرامی اش معتقد بود که انقلاب امام خمینی (ره) را باید کمک کند و نظریه پردازی داشته باشد از این رو در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ایشان تمام عمر خود را در خدمت قرآن و اهل بیت (ع) صرف کرد هم سلوک عملی داشت و هم سلوک علمی؛ همچنین معظم له ایشان را با عنوان اسلام شناس عدالت خواه خطاب کرد. مرحوم حکیمی با انگیزه اسلامی و دینی به دنبال مساله عدالت می‌رفت و معتقد بود پیام اصلی ادیان عدالت و معیار حقانیت عدالت است.